Jump to content

Ponownie - lokomotywa parowa!


Krysss

Recommended Posts

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam ponownie!

 

Jakoś poradziłem sobie z tą animacją. Postępy można zobaczyć tutaj:

 

http://www.republika.pl/maxowe3d/anim2.avi

 

Jakiekolwiek sugestie mile widziane.

W pierwszej kolejności planuję dodać budowę tłoka, który napędza tę moją machinę (przekrój przez tłok) i zrobić w ten sposób animację, która będzie przedstawiała zasadę działania silnika parowego. Dodam, że całość porusza się poprzez "kręcenie" jednym kołem.

Nie wiem tylko jak pokazać wędrującą w tłoku parę.

 

Czy można z expression controllera sterować np. cząsteczkami??

Jeśli tak - w jaki sposób to się robi ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A może ktoś zna jakiś tutorial, który pokazywałby jak można zrobić dym ?

Znalazłem parę tego typu, jednak żaden nie nadaje się do mojej animacji, gdyż dym powinien wylatywać z komina a potem zostawać w tym samym miejscu.

Nie wiem, czy można coś takiego zrobić na cząsteczkach??

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nikt nie chce odpowiadać ale będę próbował dalej :)

 

Mam małe pytanko. Załóżmy, że "zlinkowałem" jakiś przedmiot z innym, powiedzmy box2 z box1. Teraz stworzyłem box3 i kąt jego obrotu chcę uzależnić od pozycji box2. Tym ostatnim poruszam jednak za pomocą box1 (do którego jest "zlinkowany"). Kątem obrotu box3 steruję poprzez kontroler expression float. Jednak, kiedy poruszam box1 - nic się nie dzieje. Tzn. przemieszcza się box2 (ten zlinkowany) ale box3 nie reaguje.

 

Czy jest możliwe uzyskanie pozycji ( przedmiotu zlinkowanego) w expression kontrolerze?

Link to comment
Share on other sites

Mógłbyś coś więcej napisać jaki dokładnie efekt chcesz uzyskać oraz w jakim programie robisz itp. ?

Przypuszczam, że w maxie – tam do symulacji takich rzeczy (silniki itp.) to chyba jest Reaktor (dokładnie nie pamiętam).

Twój problem polega pewnie na tym, że skoro box2 dziedziczy całe przemieszczenie po obiekcie macierzystym to sam się nie porusza wcale (sprawa wygląda jak z przesuwaniem w systemie global i local – lokalnie box2 nie robi nic wiec i nie podaje niczego dalej).

Jeśli byś chciał to zrobić „po staremu” to jedyne co mi przychodzi do głowy to Lookat constrain.

Co do dymu to cząsteczkami coś takiego pewnie da się zrobić ale nie wiem czy bez dodatkowych plugin’ów (ja bym to widział jako cząsteczki które po pewnym czasie od swoje urodzenia mają zerową prędkość – może w partilce view do się jakoś to zrobić).

Przykro mi, że nie podałem żadnych bardziej konkretnych rozwiązań ale max’a zostawiłem już jakiś czas temu na rzecz innego softu :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy