Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witma!,

 

Uzywa ktos z Was normal maps zamiast bumpa? ( w studio ).

Zastanawialem sie jak zrobic normal mape ze standartowego bumpa, znalazlem plugin do szopa od nVidii, ale rezultaty raczej marne. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm

smiem stwierdzic ze nic konkretnego nie znalazlem, chyba sobie i tak odpusze to mapowanie i wymodeluje to w Rhino.....

Jakby ktos juz mial to obczajone to i tak przydalo by sie na forum.

 

:)

Napisano

A jaki ma to niby sens dla renderera? Normal mapa da Ci ten sam rezultat co bump. Normal mapy stosuje sie w real timie - gdzie nie ma czasu na ich przeliczanie.

Napisano

sens taki ze nie jestem zadowolony z efektu jaki daje mi bump w maxwellu. zreszta zauwazylem ze nie tylko ja mam takie odczucie co do tego.

Napisano
sens taki ze nie jestem zadowolony z efektu jaki daje mi bump w maxwellu. zreszta zauwazylem ze nie tylko ja mam takie odczucie co do tego.

 

Normal mapa nie da lepszego efektu przy tej samej rozdziałce. Filtr nvidi do photoshopa który przerabia bumpy na normale, pozwala na pominięcie pewnego etapu obliczeń, ale ostateczny efekt jest taki sam. Ludzie często zbyt dużą nadzieje pokładają w bumpie. To jest efekt który wymaga spełnienia specyficznych warunków dla renderera i mając wydajny displacement, można o nim zapomnieć. Bump jest może i szybki, ale również kłopotliwy w użyciu.

Napisano

heh co racja to racja, a juz na pewno w maxwellu.

 

dzieki za odpowiedzi, przynajmniej poznalem displacement i mapowanie w rhino :)

 

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności