Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Bez GI (jest tak jak bym chciał):

01mf9.jpg

Z GI (co to jest?):

02qc2.jpg

Dodam, że w scenie chcę używać GI.

Używam vray displacement mod.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dziwne

czy zaznaczyłeś keep kontinuity?

czy masz displacement ustawiony na 3d?

pokaż ustawienia displacementa.

Napisano

nic nie jest,

 

bez GI tez jest rozwalone tylko tego nie widzisz bo jest prawie jednolite

 

Skylight z HDRI wszystko ci tak oswietla ze robi papke z textury

 

mape pod HDRI tez przydalo by sie przygotować ( czarny = 0, biały =1)

Napisano
  • Autor

Displacement ustawione na 2D.

03qv9.jpg

 

Wyłączony skylight, usunięta mapka HDRI, dodane jedno vraylight. Jak widać efekt taki sam.

04dl0.jpg

Napisano

A czemu 2D mapping? W końcu nie na plane'a to nakładasz tylko na pełny trójwymiarowy obiekt. Włącz 3D mapping i zaznacz opcje KEEP CONTINUITY jak Ania radziła. Skoryguj samą mape od displacementa bo chyba chodzi Ci o uzyskanie faktury drewna. Łatwiej będzie nią operować na amount o ujemnej wartości. Wtedy czarny kolor to nieruszona powierzchnia a im jaśniejszy, tym mocniejsze wgłębienie w materiale.

Napisano

no to spróbuj przełączyć na 3d,

i pod 3d powinno być "keep continuity", należy włączyć.

 

2d nadaje się raczej na płaskie objekty, np. plane.

 

edit no wyprzedził mnie Hynol, trzeba było szybciej stukać

Napisano
  • Autor

Dlaczego tego diplacementa nie widać? Jak zrobić by wyglądało to tak ładnie jak bez GI?

3D Mapping z keep continuity:

05ni1.jpg

Napisano

bo ci wszystko skylight zmywa ;) mowilem.

 

Dodaj to w jakąś scene gdzie nie ma tylko boxa w scenie i skylighta to powinno sie ujawnić. Podobnie zresztą jest z bumpem.

Napisano
  • Autor

Racja Marcin. Dzięki, w zapełnionej scenie jest elegancko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności