Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hell-o

Po pierwsze, nie wiedziałem gdzie ten temat wsadzić, do "animacje" czy "3d max" bo tyczy się obu..

 

Pracuje tak sobie nad moim bojowym tosterem, i natrafiłem na miejsce gdzie bardzo by się przydało zrobić prosty rig, żeby pierw wymodelować a później ułożyć elementy. Okazało się że rig nie taki prosty dla mnie (prawie żadnego doświadczenia z animacją nie mam). Mam więc do was proźbe o doradztwo jak to rozwiązać:

 

Rysunek poglądowy:

 

ryspogladowyya9.png

 

Mamy mechaniczną rękę (czarne) z 2 przegłubami (czarne kulki). Ręka ma w sobie kości (niebieskie kreski) za których pomocą można sobie ją zginać, obracać itp. Problem pojawia się kiedy chce spowodować żeby kable (czerwona linia) zginały się wraz ze zginaniem ręki. Dałem na nich skinna, przypisałem zależności do kości w ręce, poustawialem envelopy. Niestety zginanie się kabla jest bardzo nienaturalne i sporo wysiłku kosztowało mnie żeby w ogóle jakkolwiek działało.

No i finałowe pytanie: jak zrobić żeby ten kabel porządnie się zginał? Czy dać mu własne kości i w jakiś sposób przypisać zależność tych kości do ręki ? Bo innych pomysłów nie mam, a nawet ten pomysł wydaje mi się trudny do realizacji.

 

z góry dzieki za wskazówki

Mirach

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 773
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hm...a jakby tak przypiąć kabel do pierwszej i ostatniej kości a w środek dać reaktora? Sam bym chciał wiedzieć jak to zrobić :]

Napisano

dokladnie, reactorem bedzie chyba najszybciej i najprosciej, czy ladniej hmm to zalezy wsumie jakie mialby byc sztywnie te kabelki.

Napisano
  • Autor

Hmm, czyli chyba będe musial przełamać strach do reaktora. Ale to jutro... :)

dzieki za rady.

Napisano

Hmm mi sie wydaje ze z kazdego obiektu mozna zrobic kosci i to imo w tym przypadku jest najlepszym rozwiazaniem ;) nie wstawiaj kosci ustaw pivoty polacz likiem wszystko tworzac chejna na kocu dodaj dumiego i polacz to Hi solverem i bedziesz mial mechaniczna reka ktora sie obraca itp nie wyginajac zadnego z obiektow, a flexem zalatw kabelki ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności