Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Razem z niejakim Paulem_PL postanowiliśmy stowrzyć "małą" animację. Rzecz ma się dziać w niedalekiej przyszłości i opowiadać o wojnie, w której o zwycięstwie decyduje przewaga technologiczna. By ją osiągnąc jedna ze stron tworzy fabrykę klonów, które pośle w bój ku chwale ojczyzny i nie tylko :)

 

Czas trwania animki około 15 min.

 

Oto jeden ze wstępnych renderków:

gox7.jpg

 

Więcej jak zmuszę Paula do renderowania, czyli pewnie koło wieczora :)

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

UHuhu rzycze powodzenia w redenrowaniu tego wszystkiego. 15min = 22500 klatek/25sec, patrzac na renderek zakladam, ze srednio jedna klatka sie bedzie renderowala 2min :D co daje jedynie miesiac nonstop renderowania. Przemyslcie jeszcze pare razy czy w tak malym zespole dacie rade zrobic cos takiego. Nie mowie ze pomysl jest zly ale nie wiem czy wiecie na co sie porywacie i przesledzcie podobne temu watki jak konczyly.

Napisano
  • Autor

Nie mamy za dużo wolnego czasu,a le studia w tym kierunku :)

 

Wiemy na co się porywamy, a przynajmnie Paul wie. Cóż, ja pracy się nie boję, czas nas nie goni [przynajmniej nie zbytnio :)] więc mamy czas.

 

Projekt nie upadnie. Może się jedynie rozciągnąć w czasie :) Ale postaramy się wytrwać.

Napisano

Witam,

 

Postaram się zaraz wyjaśnić co i jak. Od razu muszę powiedzieć,że moim zdaniem ta animacja będzie miała maksymalnie 7 minut. Składać ma się z 3 głównych scen:

 

1. Intro, gdzie przez korytarz ida naukowcy by wręczyć generałowi nowy projekt dla wojska. Planujemy zrobić krótkie ujecia przerywane łagodnie czarnymi ekranami z tytułem i cytatami (o tym kiedyś, jeżeli uda się dotrzeć do tego etapu...)

 

2. Scena w laboratoium i fabryce klonów. Kilka scen-od próbówki do żołnierza.

 

3. Bitwa. Oczywście najbardziej czasochłonna, ale jednocześnie najprzyjemniejsza część :) Krótkie migawki zołnierzy przebiegających przez uliczki i jedna wieksza scena- bezpośrednie starcie starcie z wrogiem. Na koniec niespodzianka :D Jak się uda to pokażemy.

 

Zdaję sobie sprawę, że to bardzo duże przedsięwzięcie... Narazie we dwóch, ale moze ktoś nam jeszcze będzie chciał pomóc. Tak czy inaczej filmik chcemy skończyć w przeciągu 2 lat :) W międzyczasie zrobi sie też parę innych scenek, ważne też że można sie sporo nauczyć i jak sie uda to satysfakcja wielka. Co do renderingu to w razie co mamy niedaleko jakies 30 kompów do tego. Narazie mamy 1szą scenę, laboratorium bez tekstur i do poprawki, kawałek mecha + kilka szkiców,niezawiele, ale mamy czassss...

 

Tutaj wrzucam pare 'renderów' z prostym światłem, tak by pokazać jak to będzie wyglądać mniej więcej. Przerwyana linia to droga poruszania się naukowców.

 

Całość pierwszej sceny:

render5sj6.th.jpg

 

1.testbbbhe9.th.jpg

 

2.render2cti1.th.jpg

 

3.render3bid1.th.jpg

 

4.render4brs1.th.jpg

 

5. I rysunek broni. Jest pare nielogicznosci, ale to juz przy modelowaniu poprawię.

karabinsmallxz4.th.jpg

 

Ufff...Dzięki za komentarze, pozdrawiam!

Napisano

A Ile wam wychodzi narazie render na klatke? I w czym puszczacie? Pozdrawiam

Napisano

Właściwie to renderki nie powalają...ale wystarczą....zwłaszcza do 15 min animki:)

Powodzenia.

Napisano

JMTm00 -> Z jednym omni i shadow map, scanline z maxa -2 render -około 1 minutę, 3 i 4 około 2 minut. Trochę mnei to martwi, ale jeszcze pokombinujemy żeby wyglądało lepiej i moze zostało na tych 2 minutach...

Napisano

Przerzućcie się na V-raya i distributed rendering, pójdzie dużo szybciej ja 3 minowe animki z GI robie w 18sek klatka(3 kompy w sieci.) A 4 minuty wychodzi mi ze 18h(niektóre klatki dużo krócej się robią niektóe dłuzej). A efekt GI jest całkiem całkiem, trzeba jedynie uważać na flickering(migotanie)

 

Ustawienia to Irradiance map = low(albo jeszcze bardziej robisz low(tutaj uwaga na flicker))

i metodą Irradiance map jest = Bucket mode.

+ Ustawienia sceny HSV expotential itp itd.

 

PS. Okrągły specular na drzwiach jak idzie sie korytarzem wygląda okropnie.

Zamiast omni, Vraylight w formie plana. Vray wbrew pozorom jest szybszy niż shadowmapy, self shadowy itp(no i ma GI oczywiście:))

Napisano

Ooo...wielkie dzięki, mistrzu! Nie wiedziałem o tym , na pewno się pobawię.

Napisano
  • Autor

Żeby nie było, że nic się nie dzieje zamieszczam modele scenerii ze sceny drugiej. Wszystko bez skylightów, v-rayów i innych fajerwerków. Jest to laboratorium, w której wielki komputer holograficzny [screen 3] rozpocznie tytułowy projekt "War Machine". Rury widoczne na scrennach 1 i 2 zostaną przykryte kratkami, ale ze względu na oszczędność poligonów zrobi się to teksturami. Hologram zostanie dodany dopiero w finalnej fazie produkcji sceny. A teraz zapraszam do krytykowania, mieszania z błotem, krytykowania, ew. pochwał :)

 

SCREEN 1.

1pd7.jpg

 

SCREEN 2.

2jl3.jpg

 

SCREEN 3.

3ez3.jpg

 

P.S. Więcej wrzucę jak komp przestanie odmawiać współpracy a na razie z tym jest ciężko :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności