mblade Napisano 24 Październik 2006 Napisano 24 Październik 2006 witam mam pare pytanek odnosnie emitera particle flow, a mianowicie 1. czy da sie zrobic aby emitowane byly serie ? (10 klatek emit, przerwa 20 klatek, i znow 10 klatek emit, i tak loop) ? 2. i czy ktos by mogl mi powiedziec jak przypisac do tego material? jak wogole zrobic material realistycznej wody aby na PF wygladala jak woda a nie jakies kulki? bede bardzo wdzieczny za specjalistyczna pomoc
southside Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 Da sie! Proponuje z glownego eventu ktory stworzyles wyciagnac birth i przeniesc go do innego eventu ktory bedzie nad glownym i dalej bedzie stanowil tworzenie particli w jednej serii. Rozlinkuj render z eventem glownym a nastepnie zlinkuj render z nowoutworzonym eventem birth i dodaj do niego "send out" ktory zlinkuj z eventem ktory nam pozostal po wykopiowaniu birtha (dolnym). W birth ustal poczatek, koniec i ilosc wyemitowanych particli w jednej serii nastepne event ten z birth skopiuj i utworz nastepny. W nim zmien birth zgodnie z emisja particli w drugiej serii i podobnie jak tamten w gore linkujesz z render i w dol z dolnym eventem. W ten sposob tworzysz sobie serie i mozesz sterowac dlugosciami emisji i odstepami zmieniajc "birth" w kazdym evencie. Pmietaj ze kopiujesz event z birth tak aby nie byla to instancja, gdyz zmieniajac jeden birth zmienisz inny a wtedy nie stworzysz serii emisji. Jesli chodzi o material to do glownego eventu wraz "material static" w ktorym umiesc material przez siebie stworzony. Takie serie mozna tez zrobic za pomoca scryptu ale to dluzsza historia:) Jeslil chodzi o wode to proponuje (najprosciej) podpiac do pflow blobemesh i na niego nalozyc przygotowany material wody. uff mam nadzieje ze udalo mi sie to dobrze przekazac. zycze powodzenia i pozdrawiam
mblade Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 Wileki dzieki !!! bardzo mi pomogles ale nasuwa mi sie teraz z kolei kolejne pytanko: ok jak zrobic w p flow aby byl widoczny tylko blobmesh? bo zeby zrobic aby blob wogole byl widoczny to trzeba wybrac shape (standard), na innych shape sie nie wyswietla
southside Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 Da sie!:) wchodzisz do nadrzednego eventu gdzie jest render - zaznaczasz go i ustawiasz visible na 0 % pozdrawiam
mblade Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 widze że kolega zna sie bardzo dobrze na pflow :) ja dopiero zaczynam zabawe z tym emiterem, dlatego mam tyle pytan ;p a idac na przod i dalej sie zaglebiajac przychodza coraz to kolejne pytania, a mianowicie: 1. jak mam eventy tak poukladane ze dana ich grupa stanowi jeden zespol emiterow i teraz potrzebowalbym je skopiowac, to podczas gdy probuje te (okienka) eventow przesunac z SHIFT to mi wraca na miejsce nie kopiujac ich, nawet nie da sie ich przesunac, bo zaraz wracaja na miejsce, czy kolega southside wie moze w czym problem ? 2. co oznaczaja zolte polaczenia miedzy eventami, standardowo sa niebieskie ale da sie zrobic aby byly zolte ;p przepraszam za takie pytania ale dosc interesujacy jest ten emiter a odpowiedzi na te pytania nie znajde w tutkach, ktore juz przegladalem
southside Napisano 26 Październik 2006 Napisano 26 Październik 2006 Ok, juz w robocie, odpalam maxa i... linia linkowania eventow robi sie zolta w momencie jej zaznaczenia (przynajmniej u mnie:), a kopiowabnie eventow rzeczywiscie nie zawsze wychodzi latwo ale u mnie jest ok - moze sprobuj kopiowac i wklejac komendami z menu. pozdrawiam
mblade Napisano 26 Październik 2006 Autor Napisano 26 Październik 2006 ok a teraz chcialbym poprosic o porady odnosnie optymalizacji a mianowicie mam tam kilka grup eventow w sumie ok 38 emiterow na poczatku animacja idzie plynnie, ale po kilku klatkach zacina sie nawet na kilka sekund? na koncu kazdej grupy eventow ustalilem ze czasteczki maja sie robic (delete) wiec czemu az tak tnie? skoro na ekranie utrzymuje sie podobna ilosc czasteczek uzylem jeszcze operatora cashe ale nie wiem zbytnio jak to dziala i czy wogole dziala, bo po updatowaniu calej animacji i tak tnie, zreszta bardzo dlugo updatuje nawet jeden emiter jakies porady odnosnie tego ? zna kolega jakies ciekawe sposoby optymalizacji ? pozdrawiam
Bruneq Napisano 26 Październik 2006 Napisano 26 Październik 2006 to moze mały videotutek?:)tak ladnie wam konwersacja idzie!!!:)
mblade Napisano 26 Październik 2006 Autor Napisano 26 Październik 2006 wiec panowie, wie ktos jak to zoptymalizowac? bo juz nawet nie chce mi sie renderowac (chyba oblicza or czasteczek) ale to zajmuje wieki :| chcialbym zrobic sciane kropelek wodnych... moze jest jakis bardziej wydajny sposob na ich zrobienie niz za pomoca blobemesh ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się