Maceo Napisano 28 Październik 2006 Share Napisano 28 Październik 2006 Hej. Modelowanie terenu - SKARPA. Chciałbym wymodelować skarpę z podkładu architektonicznego. Może to głupio zabrzmi, ale nie wiem jak. Skrarpa jest nieregularna. Potrzebuję już po wymodelowaniu płaszczyzny jakoś nadać terenowi zadziorów itd.. Jak to zrobic - najpierw prosty problem przerodził się w coś ciężkiego jeżeli umie się tylko modelować ostre kanty ;) Próbuję na razie NURBS - postawowa krzywizna, a potem POLY co wy na to ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 28 Październik 2006 Share Napisano 28 Październik 2006 Hę? :* W vue masz fajny edytor terenu z kilkoma rodzajami erozji. Eksportujesz mapę wysokości, wrzucasz do maxa i masz :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick sheep Napisano 28 Październik 2006 Share Napisano 28 Październik 2006 helou tez ostatnio mialem podobny problem bo robilem teren kolezanka z krajobrazu.. ty zapewne nie masz az tak wielkiego obszaru wiec proponuje normalnie wrzucic do maxa podklad i obrysowac poziomice (tylko pamietaj ze kazda nastepna poziomica musi miec taka sama ilosc vertexow bo pozniej sie to krzaczy) potem ewentualnie mozesz przerobic na poly i paint deformem wyrzezbic pare nierownosci albo recznie verteksy poprzesowac.. druga metoda to zrobic mapke do displaysa czyli w szarosciach ale z tym jest tak ze dokladnosc ucieka w las..kolejnym sposobem jest uzyc reactora ( zapewne pracujesz rowniez w cadzie widoma sprawa ze szyciej te poziomice obrysujesz w cadzie export do maxa -extrude na odpowiednie wysokosci i narzucasz na to plejna z duza iloscia segmentow i w duza waga czekasz 20 min az reactor przeliczy) kolejnym sposobem jest wrzucenie do z-brusha i wymodelowanie recznie ale z-brusha nie widzialem na oczy i nie wiem jak to dziala.. jeszcze jest mozliwosc normalnie w cadzie modelowac teren na splajnach ale tez sie tym nie bawilem.. generalnie wszystko zalezy od tego jaki masz obszar jaka skale dokladnoci i co chcesz osiagnac czy jest to pod makiete z urbany czy teren w pod uslugi czy mieszkaniowke... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 28 Październik 2006 Share Napisano 28 Październik 2006 Bryce ma też dobry edytor terenu, w kilka sekund można wymodelować niezły teren,góry- zrobić teksturę i bump mapę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maceo Napisano 28 Październik 2006 Autor Share Napisano 28 Październik 2006 To jest skarpa pod domek jednorodzinny. Chciałem, zeby była w miarę dobrze odwzorowana. Podkład jest mało dokładny. Jest to zwykłu podklad geodezyjny 1:500 - kserówka. Nie ma to dużo poziomic, tylko generalnie ulicę-działkę-stok-ulicę-stok. Próbuję to zrobić poziomice (nurbs) poprzesuwane (pracuję maya-3ds max, wymiennie bo formatem .fbx już można sobie zapodawać modele w obu, czyli model w jednym w drugim render) a potem spróbuję convert do poligonów.. i potem czymś właśnie w stylu paint deform.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 29 Październik 2006 Share Napisano 29 Październik 2006 wżyć tę mapkę tutaj zobaczymy co to jest i jak to można zjeść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 29 Październik 2006 Share Napisano 29 Październik 2006 W Bryce po prostu rysujesz teren lub wprowadzasz fotkę, rysunek terenu w skali szarości, która nadaje głębokość i wysokość. Potem eksportować model w dowolnym formacie do innego programu, poprawki już na siatce zrobisz np. paint deformerem.. Na podstawie mapy można sporządzić w miarę wierną kopię terenu ,który potrzebujesz. Edytor Bryce- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi