Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej. Modelowanie terenu - SKARPA.

 

Chciałbym wymodelować skarpę z podkładu architektonicznego. Może to głupio zabrzmi, ale nie wiem jak. Skrarpa jest nieregularna. Potrzebuję już po wymodelowaniu płaszczyzny jakoś nadać terenowi zadziorów itd..

 

Jak to zrobic - najpierw prosty problem przerodził się w coś ciężkiego jeżeli umie się tylko modelować ostre kanty ;)

 

Próbuję na razie NURBS - postawowa krzywizna, a potem POLY co wy na to ?!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

helou tez ostatnio mialem podobny problem bo robilem teren kolezanka z krajobrazu.. ty zapewne nie masz az tak wielkiego obszaru wiec proponuje normalnie wrzucic do maxa podklad i obrysowac poziomice (tylko pamietaj ze kazda nastepna poziomica musi miec taka sama ilosc vertexow bo pozniej sie to krzaczy) potem ewentualnie mozesz przerobic na poly i paint deformem wyrzezbic pare nierownosci albo recznie verteksy poprzesowac.. druga metoda to zrobic mapke do displaysa czyli w szarosciach ale z tym jest tak ze dokladnosc ucieka w las..kolejnym sposobem jest uzyc reactora ( zapewne pracujesz rowniez w cadzie widoma sprawa ze szyciej te poziomice obrysujesz w cadzie export do maxa -extrude na odpowiednie wysokosci i narzucasz na to plejna z duza iloscia segmentow i w duza waga czekasz 20 min az reactor przeliczy) kolejnym sposobem jest wrzucenie do z-brusha i wymodelowanie recznie ale z-brusha nie widzialem na oczy i nie wiem jak to dziala.. jeszcze jest mozliwosc normalnie w cadzie modelowac teren na splajnach ale tez sie tym nie bawilem.. generalnie wszystko zalezy od tego jaki masz obszar jaka skale dokladnoci i co chcesz osiagnac czy jest to pod makiete z urbany czy teren w pod uslugi czy mieszkaniowke...

pozdrawiam

Napisano

Bryce ma też dobry edytor terenu, w kilka sekund można wymodelować niezły teren,góry- zrobić teksturę i bump mapę.

Napisano
  • Autor

To jest skarpa pod domek jednorodzinny. Chciałem, zeby była w miarę dobrze odwzorowana. Podkład jest mało dokładny. Jest to zwykłu podklad geodezyjny 1:500 - kserówka. Nie ma to dużo poziomic, tylko generalnie ulicę-działkę-stok-ulicę-stok. Próbuję to zrobić poziomice (nurbs) poprzesuwane (pracuję maya-3ds max, wymiennie bo formatem .fbx już można sobie zapodawać modele w obu, czyli model w jednym w drugim render) a potem spróbuję convert do poligonów.. i potem czymś właśnie w stylu paint deform..

Napisano

wżyć tę mapkę tutaj zobaczymy co to jest i jak to można zjeść.

Napisano

W Bryce po prostu rysujesz teren lub wprowadzasz fotkę, rysunek terenu w skali szarości, która nadaje głębokość i wysokość.

Potem eksportować model w dowolnym formacie do innego programu, poprawki już na siatce zrobisz np. paint deformerem..

Na podstawie mapy można sporządzić w miarę wierną kopię terenu ,który potrzebujesz.

 

Edytor Bryce-

b4a940f262e3e05fm.jpg

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.