Napisano 28 Październik 200618 l Hej. Modelowanie terenu - SKARPA. Chciałbym wymodelować skarpę z podkładu architektonicznego. Może to głupio zabrzmi, ale nie wiem jak. Skrarpa jest nieregularna. Potrzebuję już po wymodelowaniu płaszczyzny jakoś nadać terenowi zadziorów itd.. Jak to zrobic - najpierw prosty problem przerodził się w coś ciężkiego jeżeli umie się tylko modelować ostre kanty ;) Próbuję na razie NURBS - postawowa krzywizna, a potem POLY co wy na to ?!
Napisano 28 Październik 200618 l Hę? :* W vue masz fajny edytor terenu z kilkoma rodzajami erozji. Eksportujesz mapę wysokości, wrzucasz do maxa i masz :*
Napisano 28 Październik 200618 l helou tez ostatnio mialem podobny problem bo robilem teren kolezanka z krajobrazu.. ty zapewne nie masz az tak wielkiego obszaru wiec proponuje normalnie wrzucic do maxa podklad i obrysowac poziomice (tylko pamietaj ze kazda nastepna poziomica musi miec taka sama ilosc vertexow bo pozniej sie to krzaczy) potem ewentualnie mozesz przerobic na poly i paint deformem wyrzezbic pare nierownosci albo recznie verteksy poprzesowac.. druga metoda to zrobic mapke do displaysa czyli w szarosciach ale z tym jest tak ze dokladnosc ucieka w las..kolejnym sposobem jest uzyc reactora ( zapewne pracujesz rowniez w cadzie widoma sprawa ze szyciej te poziomice obrysujesz w cadzie export do maxa -extrude na odpowiednie wysokosci i narzucasz na to plejna z duza iloscia segmentow i w duza waga czekasz 20 min az reactor przeliczy) kolejnym sposobem jest wrzucenie do z-brusha i wymodelowanie recznie ale z-brusha nie widzialem na oczy i nie wiem jak to dziala.. jeszcze jest mozliwosc normalnie w cadzie modelowac teren na splajnach ale tez sie tym nie bawilem.. generalnie wszystko zalezy od tego jaki masz obszar jaka skale dokladnoci i co chcesz osiagnac czy jest to pod makiete z urbany czy teren w pod uslugi czy mieszkaniowke... pozdrawiam
Napisano 28 Październik 200618 l Bryce ma też dobry edytor terenu, w kilka sekund można wymodelować niezły teren,góry- zrobić teksturę i bump mapę.
Napisano 28 Październik 200618 l Autor To jest skarpa pod domek jednorodzinny. Chciałem, zeby była w miarę dobrze odwzorowana. Podkład jest mało dokładny. Jest to zwykłu podklad geodezyjny 1:500 - kserówka. Nie ma to dużo poziomic, tylko generalnie ulicę-działkę-stok-ulicę-stok. Próbuję to zrobić poziomice (nurbs) poprzesuwane (pracuję maya-3ds max, wymiennie bo formatem .fbx już można sobie zapodawać modele w obu, czyli model w jednym w drugim render) a potem spróbuję convert do poligonów.. i potem czymś właśnie w stylu paint deform..
Napisano 29 Październik 200618 l W Bryce po prostu rysujesz teren lub wprowadzasz fotkę, rysunek terenu w skali szarości, która nadaje głębokość i wysokość. Potem eksportować model w dowolnym formacie do innego programu, poprawki już na siatce zrobisz np. paint deformerem.. Na podstawie mapy można sporządzić w miarę wierną kopię terenu ,który potrzebujesz. Edytor Bryce-