Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

jestem raczej bardzo poczatkujacym uzytkownikiem Maxa, swiatla i materialy to moj najwiekszy problem dlatego chcialbym prosic o jakas pomoc, sugestie dotyczace tejze sceny:

 

statekfinal01yl9.th.jpg

 

ustawienia swiatel:

 

statek11light01settingsex0.th.jpg

 

1. target directional (main light)

shadows - on (ray traced shadows)

color: black, density: 1,0

light - multiplier 1,8; color: bardzo jasne niebieski

 

2. target directional (fill light)

shadows - off

light: multiplier 0,4; color: bardzo jasny pomaranczowy

 

3. target directional (back light)

shadows - off

light: multiplier 0,3; color: bardzo jasny zielony

 

reszta standard

 

tlo zrobione w photoshopie wrzucone jako environment map

 

material: standard ->anisotropic

specular level 220

glossines 75

anisotropy 75

+textura w diffuse i specular map

reszta standard

 

do dyspozycji mam mental ray'a (w czym bylo renderowane) oraz niesmiertelnego scanline'a

 

to chyba tyle aczkolwiek jesli potrzeba jeszcze jakis konretow to sluze uprzejmie

 

wdzieczny bede za wszelka pomoc

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

tadzio: efekt ma byc taki zeby to sie trzymalo kupy i wspolgralo z kolorystyka tla, probowalem dac mocniejsze kolory ale wtedy jedna strona statku jest zielona, druga pomaranczowa i niezbyt to wyglada, teraz tak sie zastanawiam czy by sie nie dalo w advanced effects->projector map wrzucic jakiejs kolorowej bitmapy i czy to zadziala

druga sprawa to chce zeby scena sprawiala wrazenie jakby te statki byly blisko jakiegos wiekszego zrodla swiatla (chocby statek matka albo jakies anomalie) i teraz za bardzo nie wiem czy tak wystarczy czy moze je bardziej naswietlic

 

pikSar: "jakis glow z tylu" to znaczy niby co? :P z silnikow czy jak? bo ciezko mi sie domyslic co miales na mysli i co ten Twoj glow mialby robic :P

 

poza tym dzieki, fajnie ze sie komus podoba :)

Napisano

co do kolorystyki, dałabym więcej żółtego światła od strony planety,

 

zmieniłabym ogniskową kamery (bo teraz statki wyglądają jakby to było renderowane z user view a nie z perspektywy zbieżnej)

 

gwiazdy w pobliżu planety powinny być bledsze (bo światło planety tłumi światło gwiazd)

 

daj jakieś świecące gazy napędowe w tył statków, i może czerwone światła pozycyjne czy coś, np. na te szpikulce.

Napisano

To moze sprobuj wrzucic ta mapke z tla lub podobna do swiatla tzn zrobic projektor. Tylko bardzo delikatny, zeby nie wyszlo ze caly wszechswiat swieci na te statki, tylko zeby sie tak troszke zabarwily.

Co Ty na to?

Napisano

Ania: dzieki wielkie, diabel tkwi w szczegolach (czy jakos tak) ;)

 

tadzio: wlasnie probowalem wrzucic tam tlo i to rozwiazanie odpada glownie ze wzgledu na planete, gwiazdy i czarne obszary, raczej zrobie osobna bitmapke z bladymi kolorami, zobaczymy jak to bedzie wygladac :) wrzuce pozniej update

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności