Napisano 31 Październik 200618 l witam jestem raczej bardzo poczatkujacym uzytkownikiem Maxa, swiatla i materialy to moj najwiekszy problem dlatego chcialbym prosic o jakas pomoc, sugestie dotyczace tejze sceny: ustawienia swiatel: 1. target directional (main light) shadows - on (ray traced shadows) color: black, density: 1,0 light - multiplier 1,8; color: bardzo jasne niebieski 2. target directional (fill light) shadows - off light: multiplier 0,4; color: bardzo jasny pomaranczowy 3. target directional (back light) shadows - off light: multiplier 0,3; color: bardzo jasny zielony reszta standard tlo zrobione w photoshopie wrzucone jako environment map material: standard ->anisotropic specular level 220 glossines 75 anisotropy 75 +textura w diffuse i specular map reszta standard do dyspozycji mam mental ray'a (w czym bylo renderowane) oraz niesmiertelnego scanline'a to chyba tyle aczkolwiek jesli potrzeba jeszcze jakis konretow to sluze uprzejmie wdzieczny bede za wszelka pomoc
Napisano 31 Październik 200618 l W sumie to nie wyglada to tak najgorzej. A jaki efekt chcesz uzyskac?
Napisano 31 Październik 200618 l Autor tadzio: efekt ma byc taki zeby to sie trzymalo kupy i wspolgralo z kolorystyka tla, probowalem dac mocniejsze kolory ale wtedy jedna strona statku jest zielona, druga pomaranczowa i niezbyt to wyglada, teraz tak sie zastanawiam czy by sie nie dalo w advanced effects->projector map wrzucic jakiejs kolorowej bitmapy i czy to zadziala druga sprawa to chce zeby scena sprawiala wrazenie jakby te statki byly blisko jakiegos wiekszego zrodla swiatla (chocby statek matka albo jakies anomalie) i teraz za bardzo nie wiem czy tak wystarczy czy moze je bardziej naswietlic pikSar: "jakis glow z tylu" to znaczy niby co? :P z silnikow czy jak? bo ciezko mi sie domyslic co miales na mysli i co ten Twoj glow mialby robic :P poza tym dzieki, fajnie ze sie komus podoba :)
Napisano 31 Październik 200618 l co do kolorystyki, dałabym więcej żółtego światła od strony planety, zmieniłabym ogniskową kamery (bo teraz statki wyglądają jakby to było renderowane z user view a nie z perspektywy zbieżnej) gwiazdy w pobliżu planety powinny być bledsze (bo światło planety tłumi światło gwiazd) daj jakieś świecące gazy napędowe w tył statków, i może czerwone światła pozycyjne czy coś, np. na te szpikulce.
Napisano 31 Październik 200618 l To moze sprobuj wrzucic ta mapke z tla lub podobna do swiatla tzn zrobic projektor. Tylko bardzo delikatny, zeby nie wyszlo ze caly wszechswiat swieci na te statki, tylko zeby sie tak troszke zabarwily. Co Ty na to?
Napisano 1 Listopad 200618 l Autor Ania: dzieki wielkie, diabel tkwi w szczegolach (czy jakos tak) ;) tadzio: wlasnie probowalem wrzucic tam tlo i to rozwiazanie odpada glownie ze wzgledu na planete, gwiazdy i czarne obszary, raczej zrobie osobna bitmapke z bladymi kolorami, zobaczymy jak to bedzie wygladac :) wrzuce pozniej update
Napisano 1 Listopad 200618 l Autor pogrzebalem w ustawieniach kamerki, wrzucilem pomaranczowe swiatlo, wyglada to teraz tak:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto