Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

No więc tak: zrobiłem sobie model szklanki za pomocą lathe no i nadałem jej materiał menta ray z dialectric w surface. Zrobił także ciecz i nadałem jej kopie materiału szkła ze zmianą IOR na 1,333. W scence umieściłem jednego MR Spota no w renderze dałem enabled caustic no i jak scenka się wyrenderuje to widze takie coś: http://img118.imageshack.us/img118/6169/smalltl0.jpg . Kaustyk od szklany jest a gdzie od cieczy? Gdy wyjmę ciecz z szklanki i ustawię obok to tworzą się piękne czerwone kaustyki a gdy ciecz znajduje się w szklance to wygląda tak jakby nie generowała ona kaustyka :/.

Czy winą są tu materiały? Ustawienie energy itp chyba nie mają tu nic do rzeczy bo kastyki tworzą się ale gdy ciecz jest w szklance to wygląda jakby nie reagowało na światło.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Heh chciałbym żeby to było to no ale niestety dałem i nadal nie wiem co zrobić by wygenerować kaustyki cieczy. A i jeśli przeczytać dokładnie mój wcześniejszy post to można wywnioskować że jeśli ciecz daje kausty poza szklanką to znaczy że ma generate caustic.

 

Zaraz będe płakać ;(

Napisano

A materiał dielectric zastosowany był? A może warto o tym tutoriala przeczytać lub helpa z maxa? Będzie Ci łatwiej niż jakieś karkołomne manewry z cieczą wyczyniać...

Napisano

Trace Depth w zakładce Caustics and Global Iluminaction

masz tam trzy wartości:

 

Max Depth.

Max Reflections

Max Refractions

 

wszystkie domyślnie ustawione na 5. zwiększ wartości na 8 i spróbuj wyrenderować.

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Tweety to może być to zaraz sprawdze wielkie dzięki.

 

Hynol helpa i tutki czytałem no ale za twoją radą poczytam ponownie może do łba mi trochę wiecęj jeszcze wiedzy wpadnie.

 

EDIT: Pomogło jesteś wielki Tweety!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności