3Jane Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Hello, czytając sobie tu i tam różne rzeczy o Blenderze widzę, że powtarzają się dwie rzeczy: 1. część ludzi narzeka, że interfejs Blendera jest nieprzyjemny i trudno się na niego przestawić 2. w Blendera jest wbudowany interfejs do Pythona i ludzie tego używają do pisania pluginów Czy słyszeliście, żeby ktoś próbował wykorzystać 2 w celu zaradzenia na problem 1, czyli napisać coś w Pythonie (ewentualnie przerobić Blendera - w końcu to open source) tak, aby przerobić interfejs na przyjaźniejszy dla ludzi, którzy chcą się przestawiać z programów takich jak 3DSMax? pp, _3Jane
Lis Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Ja nie słyszałem. Widziałem jedynie płatną nakładkę na GIMPA co przerabia interfejs w 100% Photoshopa.
G.P Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 Ja nie słyszałem. Widziałem jedynie płatną nakładkę na GIMPA co przerabia interfejs w 100% Photoshopa. Kolega ma chyba na mysli GIMPShopa, ktory jest darmowy ;) http://www.gimpshop.net/
max_1989 Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 ... tak, aby przerobić interfejs na przyjaźniejszy dla ludzi, którzy chcą się przestawiać z programów takich jak 3DSMax? pp, _3Jane nigdy nie slyszalem o takich desperatach co chcą sie przestawic z "powaznego" na "mniej poważny" soft :)
muody Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 max_1989: zabraknie kasy, a koleś nie lubi kraść, to i się desperacja znajdzie ja na przykład musiałem zejść z Photoshopa 7 na GIMPa - na jakiś czas. no i trudno, radziłem sobie. co do Blendera, mam odwrotny problem. nie umiem się przestawić na interfejs, który mnie ogranicza. przerobienie go na interfejs Max'owy to czyste grzebanie w kodzie - ten, jak wiadomo, nie jest w Pythonie napisany. jezeli faktycznie potrzeba bylaby wielka, to radze zaczekac na ModBlender (w rozwoju) - lepszy dostep do elementow blendka sam proces byłby dosyć ciężki. * Po pierwsze potrzebujesz dorobić ikony do mnóstwa elementów i przetłumaczyć nazwy funkcji (buttony mozna spx w pythonie, ale zmiany istniejących już niezbyt) * Po drugie przepisać część rzeczy na czysto Windowsowy format - na przykład okna zapisu, wyskakiwanie nowych okienek, jak UV Editor (teraz wszystko jest "zlepione" w fullscreen) * Dalej - przesortowanie Menu i wrzucenie wszystkich opcji na górę ekranu * Chyba najłatwiejsze - wziąć i poprzenosić materiały/przyciski edycji/wtf do nowych, max'owych zakładek - i ulepszyć ich rozwijanie się i chowanie * Na koniec połączyć Node Editor i edytor materiałów w "Max Material Editor" - żeby było fajniej i w jednym miejscu. opcje rendera zrobić tak pogmatwane, jak w 3DS... no i masz 3DSBlend
masater Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 heh, ludzie, interfejs to najlepsze co blender oferuje, z pozoru nieprzyjazny, ale jak się zapoznasz to sam stwierdzisz, że nie ma nic lepszego, nie licząc samej wygody, dochodzi do tego przenośność (np blendera spokojnie nawet na palmtopach można używać).
muody Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 kolory w stylu max'a, i typowe viewporty na podstawie 2.42a http://www17.rapidupload.com/d.php?file=dl&filepath=4042
RA Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 Ponoć od grudniowej wersji Blendera ma być dodana możliwość dokonywania takich zmian w programie, więc pewnie w styczniu/lutym takie nakładki się pojawią. :) Tak przynajmniej na forum blendera napisano.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się