Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zaczynam zabawę na V-rayu, proszę o rady jak ustawić parametry by scena wyglądała realistycznie.

 

mam narazie tak, ale efekt mnie nie zadowala.

d81306810150e940m.jpg

 

 

v-ray: 1.47

 

91492878fd8d868dm.jpg

 

VRayLight w oknie Mult: 15

górne Directional, VrayShadow, Mult:24

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

nie no ustawienai rendera masz standardowe wiec dobre, na koneic tylko zmniejsz noise i podsrubuj ustawienia, wieksze znaczenie imho ma ustwienia i ilosc swiatel i materialy

Napisano

czy chodzi o zmniejszenie w noise treshold na mniej niż 0,002 w zakładce QMC Sampler ?

"podsrubuj" to znaczy, które?

 

a no i nie wiem jeszcze jak zmiękczyć światło padające na podłogę.

 

wiem że materiały wpływają na realność sceny, dostałem takie zadane zrobić wnętrze z dziurą jak okno i światłem wpadającym do środka i boxami, w tej scenie nie mogę nic zmienić tylko musze jak najbardzej urealnić światłem.

 

ten box na ścianie wygląda jak odsunięty od niej a tak nie jest co zrobić by realniej wyglądał?

 

i na zetknięciu sufitu ze ścianą są takie dziwne efekty

Napisano

No wiesz. żadno puste pomieszczenie z dwoma boxami niema prawa wyglądać realistycznie.

Więc najpierw wymodeluj prawdziwe pomieszczenie, Z szafami, stołkami, kanapą, fotelem itp. A puźniej go oświetlaj.

 

Zacząłeś pracę od końca.

Napisano

wiem wiem ale dostałem takie zadanie, to ma być takie niby wnętrze a nie pokój. Chcę jednak by światło było jak najbardziej realne, samo wnętrze ma zostać takie jakie jest. Nie mogę dodać nic więcej, ani zmienić, tylko światło! ewentualnie kolor.

 

światło już wiem jak zmiękczyć ustawiam VRayShadow i wączam Area shadow i zwiększam U V W

ustawione było na 10 dałem na 20 i jest lepiej.

Napisano

nie da sie zrobic realistycznej sceny kiedy masz dwa boxy w scenie i to jeszcze bez materiałow :| dodaj jakies bibeloty, duperele, krzesło, fotel co kolwiek- ładnie zmapuj lub po nakładaj realistyczne materiały, ładne swiatło i bedzie git :p

Napisano

hej, tez pomalu zaczynam grzebac w vrayu wiec postanowilem zrobic ten tutorial zeby zobaczyc co sie stanie i natknalem sie na dziwne problemy dotyczace okna, ustawilem material na podlodze zeby lekko odbijal (parkiet jakis czy cus) no i odbijal ale razem z vraylight (wielki bialy kwadrat),

poza tym umiescilem swiatlo wewnatrz pomieszczenia (tak jak na screenach) i wtedy nie widac ramy okna, potem sprobowalem je dac na zewnatrz ale z koleji sciana przy oknie juz nie wygladala jak powinna a rama byla przeswietlona, wszystko ustawialem tak jak w tutorialu

a tak poza konkursem jak robicie okna? usuwacie po prostu poly tam gdzie szyby czy jakis przezroczysty material?

 

pozdrawiam i przepraszam ze tak w cudzym watku ( i to jeszcze w dziale wip) ale jakos nigdy nie bylem fanem zakladania nowych jesli moge uzyc istniejacych :)

Napisano

no wiec okno zwykle robi sie z szyby i ramy. ramę możesz robić jakąchcesz, a szybę to po prostu zwykle przezroczysty materiał (zwykle). ja zwykle jak chcę dziurę zrobić, to boolean.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności