Skocz do zawartości

[problem] Błąd cieniowania


Pat

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam

 

Przepraszam za dziwny tytuł tematu, ale chyba najlepiej opisuje mój problem.

 

Mam model wykonany w 3ds max, po uprzednim przygotowaniu exportowałem go jako .obj.

W maksie wygląda idealnie, w Softimage idealnie, nawet w Vue 5 Infinite nie ma żadnych błędów.

A w Mayi coś takiego jak na shocie.

 

Takich ścianek jest kilka na modelu, gdyby to było w maksie to stwierdziłbym że być może mają inną grupę cieniowania i problem byłby z głowy. Nie znam jednak Mayi więc nie bardzo wiem co tam przy tych polygonkach zmajstrować. Poradzi mi ktoś?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

może to być sopwodowane odwróconą normalną

display->polygons->face normals

i jeśli nie ma normalnej jak wszystkie pozostałe face to zaznacz go i daj normals->reverse

 

może to być też twarda krawędź więc zaznaczasz polygona lub edgy i stukasz normals-> soften edge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności