Gość Winux Napisano 16 Listopad 2006 Napisano 16 Listopad 2006 Mam kilka pytań dotyczących rigowania standardowymi kośćmi w maksie. Na obrazku jest niedokończony szkielet robota. Chodzi mi o to, jak ograniczyć rotację kości. Na przykładzie: - Łapa w bok - ramię obraca się wzdłóż własnej osi, a tak być nie powinno bo jak wspomniałem jest do szkielet dla robota i łapa pracuje wzdłóż osi X (do tyłu, do przodu, dodatkowo całe ramię w bok) - Łapa w górę przód - mam kontroler do ruchu "stopy", z tego co pamiętam to ograniczyłem sobie to do ruchu x = -90 -0 Tymczasem o to mi biega, by kość ograniczyć tak, aby podczas manipulacji w viewporcie kontrolerem kość obracała się tylko według moich ograniczeń. Jak widać na shocie - stopę mogę wygiąć bardzo nienaturalnie :( Jak ograniczyć ruch kości? PS. może jeszcze bardziej uściślę, nie chodzi mi o swivel. Chciałbym mieć taki efekt jak kość nogi bipeda - podnoszę nogę w bok a kości uda i łydki się nie skręcają, o właśnie, chodzi mi o kontrolowanie tego skrętu kości, "twist" :-)
Levus Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 Zaznacz kość, otwórz menu hierarchy, tam masz takie 3 przyciski: pivot, IK, link info. W IK masz aktywacje/deaktywacje rotacji i przesunieć IK dla danych osi kości. W link info masz locki danych jointów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się