Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam kilka pytań dotyczących rigowania standardowymi kośćmi w maksie.

Na obrazku jest niedokończony szkielet robota. Chodzi mi o to, jak ograniczyć rotację kości. Na przykładzie:

 

- Łapa w bok - ramię obraca się wzdłóż własnej osi, a tak być nie powinno bo jak wspomniałem jest do szkielet dla robota i łapa pracuje wzdłóż osi X (do tyłu, do przodu, dodatkowo całe ramię w bok)

 

- Łapa w górę przód - mam kontroler do ruchu "stopy", z tego co pamiętam to ograniczyłem sobie to do ruchu x = -90 -0 Tymczasem o to mi biega, by kość ograniczyć tak, aby podczas manipulacji w viewporcie kontrolerem kość obracała się tylko według moich ograniczeń. Jak widać na shocie - stopę mogę wygiąć bardzo nienaturalnie :(

Jak ograniczyć ruch kości?

 

PS. może jeszcze bardziej uściślę, nie chodzi mi o swivel. Chciałbym mieć taki efekt jak kość nogi bipeda - podnoszę nogę w bok a kości uda i łydki się nie skręcają, o właśnie, chodzi mi o kontrolowanie tego skrętu kości, "twist" :-)

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 661
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz kość, otwórz menu hierarchy, tam masz takie 3 przyciski: pivot, IK, link info.

 

W IK masz aktywacje/deaktywacje rotacji i przesunieć IK dla danych osi kości.

W link info masz locki danych jointów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności