klikus1984 Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 Witam chcialbym sie zapytac, czy posiadacie jakies sprawdzone metody na modelowanie terenu. Chodzi mi o to ze mam domek, ktory jest wtopiony czesciowo w skarpe. otaczaja go chodniczki, ktore sa na roznym poziomie. Czy jest jakas w miare skuteczna metoda, aby te chodniczki nie wisialy w powietrzu... ? Dotychczas probowalem z displace, tylko ze jak tworze mape w photoshopie, to ciezko mi dopasowac wypuklosci i wkleslosci, tak zeby pokrywaly sie z tymi potrzebnymi do maxa. Uzywalem jeszcze plaina + vertex + soft selection, ale to zmudna robota. Dzieki za pomoc. pozdrawiam
slayer2004 Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 Możesz zawsze chodnik zrobić loftem ( oczywiście jeżeli ma być to pojedyncza ścieżka ) . Żeby zrobić coś takiego musisz przygotować przekrój tegoż chodnika, czy ścieżki za pomocą spline'ów i za pomocą kolejnego linie po której ma biec . Jeżeli już masz wszystko przgotowane, wchodzisz w opcje tworzenia obiektów, wybierasz compound objects i tam powinieneś znaleźć zakładkę Loft. Na samiej górze masz 2 przyciski "Get path" i "get shape" Jeżeli masz zaznaczony przekrój, klikasz na get path i system generuje ci gotowy chodnik. Myśle że to powninno rozwiązać twój problem :)
klikus1984 Napisano 21 Listopad 2006 Autor Napisano 21 Listopad 2006 mi chodzi o teawe, teren, ziemie, uksztaltowanie pagorkow, chodnik to nie zaden problem, juz mam wszystko gotowe, chodzi o to zeby do roznych wysokosci dopasowac teren. czyli NAJPIERW CHODNIK, pozniej ZIEMIA
Masha Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 Jeśli chodzi o wyrównanie pagórkowatego terenu to najłatwiej View Align użyć - spłaszczy Ci wszystkie zaznaczone polygony w kierunku zależnym od widoku w którym działasz, nie zapomnij wcześniej zaznaczyć Ingore Backfacing. Czasem też warto najpierw Extrude: 0, pokombinuj trochę ;-).
Rekomendowane odpowiedzi