klikus1984 Napisano 21 Listopad 2006 Share Napisano 21 Listopad 2006 Witam chcialbym sie zapytac, czy posiadacie jakies sprawdzone metody na modelowanie terenu. Chodzi mi o to ze mam domek, ktory jest wtopiony czesciowo w skarpe. otaczaja go chodniczki, ktore sa na roznym poziomie. Czy jest jakas w miare skuteczna metoda, aby te chodniczki nie wisialy w powietrzu... ? Dotychczas probowalem z displace, tylko ze jak tworze mape w photoshopie, to ciezko mi dopasowac wypuklosci i wkleslosci, tak zeby pokrywaly sie z tymi potrzebnymi do maxa. Uzywalem jeszcze plaina + vertex + soft selection, ale to zmudna robota. Dzieki za pomoc. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slayer2004 Napisano 21 Listopad 2006 Share Napisano 21 Listopad 2006 Możesz zawsze chodnik zrobić loftem ( oczywiście jeżeli ma być to pojedyncza ścieżka ) . Żeby zrobić coś takiego musisz przygotować przekrój tegoż chodnika, czy ścieżki za pomocą spline'ów i za pomocą kolejnego linie po której ma biec . Jeżeli już masz wszystko przgotowane, wchodzisz w opcje tworzenia obiektów, wybierasz compound objects i tam powinieneś znaleźć zakładkę Loft. Na samiej górze masz 2 przyciski "Get path" i "get shape" Jeżeli masz zaznaczony przekrój, klikasz na get path i system generuje ci gotowy chodnik. Myśle że to powninno rozwiązać twój problem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klikus1984 Napisano 21 Listopad 2006 Autor Share Napisano 21 Listopad 2006 mi chodzi o teawe, teren, ziemie, uksztaltowanie pagorkow, chodnik to nie zaden problem, juz mam wszystko gotowe, chodzi o to zeby do roznych wysokosci dopasowac teren. czyli NAJPIERW CHODNIK, pozniej ZIEMIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Masha Napisano 21 Listopad 2006 Share Napisano 21 Listopad 2006 Jeśli chodzi o wyrównanie pagórkowatego terenu to najłatwiej View Align użyć - spłaszczy Ci wszystkie zaznaczone polygony w kierunku zależnym od widoku w którym działasz, nie zapomnij wcześniej zaznaczyć Ingore Backfacing. Czasem też warto najpierw Extrude: 0, pokombinuj trochę ;-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi