Skocz do zawartości

System na modelowanie terenu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

chcialbym sie zapytac, czy posiadacie jakies sprawdzone metody na modelowanie terenu.

Chodzi mi o to ze mam domek, ktory jest wtopiony czesciowo w skarpe. otaczaja go chodniczki, ktore sa na roznym poziomie.

Czy jest jakas w miare skuteczna metoda, aby te chodniczki nie wisialy w powietrzu... ?

Dotychczas probowalem z displace, tylko ze jak tworze mape w photoshopie, to ciezko mi dopasowac wypuklosci i wkleslosci, tak zeby pokrywaly sie z tymi potrzebnymi do maxa.

Uzywalem jeszcze plaina + vertex + soft selection, ale to zmudna robota.

 

Dzieki za pomoc. pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz zawsze chodnik zrobić loftem ( oczywiście jeżeli ma być to pojedyncza ścieżka ) . Żeby zrobić coś takiego musisz przygotować przekrój tegoż chodnika, czy ścieżki za pomocą spline'ów i za pomocą kolejnego linie po której ma biec .

Jeżeli już masz wszystko przgotowane, wchodzisz w opcje tworzenia obiektów, wybierasz compound objects i tam powinieneś znaleźć zakładkę Loft. Na samiej górze masz 2 przyciski "Get path" i "get shape" Jeżeli masz zaznaczony przekrój, klikasz na get path i system generuje ci gotowy chodnik.

 

Myśle że to powninno rozwiązać twój problem :)

Napisano

mi chodzi o teawe, teren, ziemie, uksztaltowanie pagorkow, chodnik to nie zaden problem, juz mam wszystko gotowe, chodzi o to zeby do roznych wysokosci dopasowac teren. czyli NAJPIERW CHODNIK, pozniej ZIEMIA

Napisano

Jeśli chodzi o wyrównanie pagórkowatego terenu to najłatwiej View Align użyć - spłaszczy Ci wszystkie zaznaczone polygony w kierunku zależnym od widoku w którym działasz, nie zapomnij wcześniej zaznaczyć Ingore Backfacing. Czasem też warto najpierw Extrude: 0, pokombinuj trochę ;-).

 

mapuu3.jpg




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności