Wielka_Siostra Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 Czy ktoś się orientuje co się zmieniło w kwestii renderowania animacji w VRayu? Ściągnęłam free wersję i zauważylam, że nie ma tam opcji "multiframe incremental". Czy tylko we free nie ma, czy w pełnej wersji też coś zmienili? No i jak jest z renderowaniem poruszających się elementów - też to samo co wcześniej? (miganie)
Adam_Guzowski Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 poprawilo sie i to znacznie. Migotanie to akurat prosta rzecz do usuniecia (mowa o migotaniu przy renderowaniu z GI) nawet w wersji 1.47.03 Co do animacji z GI i poruszajacymi sie obiektami w wersji 1.5 pojawilo sie cos takiego co sie zwie "Vray Sphere Fade" w zakladce Environment. Dzieki temu mozna "kazac" Vrayowi renderowac fragment animowanej sceny. Dzieki temu wszystko dzieje sie blyskawicznie i w dobrej jakosci. _AG
Wielka_Siostra Napisano 21 Listopad 2006 Autor Napisano 21 Listopad 2006 No cóż, mówię o migotaniu GI przy poruszających się obiektach - jak do tej pory znalazłam tylko 1 rozwiązanie, czyli http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_anim.htm , ale to przy długich i czasochłonnych animacjach odpada... Dzięki, popróbuję z tym sphere fade.
Chalek Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 w wersji 1.5 pojawilo sie cos takiego co sie zwie "Vray Sphere Fade" w zakladce Environment. Dzieki temu mozna "kazac" Vrayowi renderowac fragment animowanej sceny. Dzieki temu wszystko dzieje sie blyskawicznie i w dobrej jakosci. _AG Vray Sphere Fade byl juz wczesniej pod 1.47, trzeba bylo sobie go dorzucic po prostu do pluginsow, byl za darmo do sciagniecia. Ale fakt, ze to fajna sprawa.
Wielka_Siostra Napisano 21 Listopad 2006 Autor Napisano 21 Listopad 2006 Heh, kompletnie się nie zrozumieliśmy;-) Rzeczywiście sphere fade było już w 1.4, a link ktory podałam jest wlaśnie do tutka jak wyrenderować animację z wykorzystaniem tego:] Problem polega na tym, że trzeba oprócz właściwego renderingu zrobić jeszcze 3 dodatkowe samych obiektów poruszająych się (w tym 1 render samego Gi chyba), a potem jeszcze połączyć to w kupe scanlinem. Przy animacji 3 tys. klatek liczącej się 50 godzin jest to niezła jazda. Ja po prostu myślałam, że w 1.5 już jakoś to obeszli;-)
Chalek Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 Nie musisz tego laczyc w scaneline, ta metoda, ktora jest pokazana w tutku, to takie zrobienie z maxa kmbajnu 3d+compositing, a do tego drugieo mozesz uzyc jakiegos innego programu, moim zdaniem to troche lepsze rozwiazanie (afx, combustion, fusion, nuke itd.) Nie za bardzo mieli jak to obejsc, ten problem o ktory Ci chodzi dotyczy raczej samej istoty renderowania gi w VRayu, wiec nie jest to takie proste, ze dodadza funkcje "brak mrygania GI" i jedziemy :). Na pocieszenie jest mapa dirt, ktorej uzywajac mozna uzyskac fajny AO, ktorym mozna fakowac GI, probowalem, wychodzi nawet fajnie. Oczywiscie wczesniej tez sie dalo cos podobnego uzyskac, ale teraz jest latwiej i przyjemniej.
Wielka_Siostra Napisano 22 Listopad 2006 Autor Napisano 22 Listopad 2006 Chalek możesz coś więcej napisac o tej mapie dirt? I jeszcze jedno pytanie - w tutku piszą, że można zlikwidować "mryganie" śrubując ustawienia GI, który parametr mam podkręcić? Póki co renderuję tak, że wyłączam w ogóle GI dla obiektów poruszających się, ale wychodzi lekka kiszka;-)
SWRSC Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 i znowu Mental górą :) bez migania, bez zbędnych akrobacji...
Belus Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 Na temat mapki Dirt trochę poczytasz tu: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?id=26
Wielka_Siostra Napisano 22 Listopad 2006 Autor Napisano 22 Listopad 2006 Belus, dzięki:-) To bedzie chyba to, o co mi chodzi.
Chalek Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 Co do podkrecania parametrow zeby nie mrygalo, to nie mam w tym wielkiego doswiadczenia, bo to jednak dosc masakryczna metoda jest dla czasu renderingu. Przypuszczam, ze podkrecac trzeba niestety mocno i to wszystko. W koncu chodzi o to zeby GI byl w kazdej klatce na tyle taki sam, zeby nie bylo widac roznic. Wlasciwie nie tyle GI musi byc taki sam, co nie powinien miec bledow (plam) widocznych. Byc moze jakis rozwiazaniem jest tu mocne rozmycie GI.
Wielka_Siostra Napisano 22 Listopad 2006 Autor Napisano 22 Listopad 2006 Spoko Chalek, z tego co widzę ten dirt jest ok, potrafi jakby symulować GI (choć chyba nie do tego jest ta mapa), a w moich topornych animacjach to powinno wystarczyć. Problem polega na tym, że do pracy muszę używać oryginalnego VRaya (jak wszyscy, ma się rozumieć;-), a chaosgroup ma od miesiąca jakieś !@#$%^&*() problemy z dystrybucją, więc na razie jadę na 1.4;( Przy okazji obczaiłam VRay Sun, ale z tego co widzę to jest wyższa szkoła jazdy. Atmosfera OK, realistyczne oświetlenie, tylko A) dlaczego takie niebieskie/ewentualnie żółte B) dlaczego cienie rzucane takie czarne?;-)
Chalek Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 Poza sama dirtmapa polecam jeszcze wypalanie jej do tekstur i potem uzywanie z jakims samoswiecacym materialem. Co do VRay Sun to sam jeszcze do konca nie obczailem, wiec nie bede sie wymadrzal :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się