Skocz do zawartości

Najnowszy VRay - animacja


Wielka_Siostra

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś się orientuje co się zmieniło w kwestii renderowania animacji w VRayu?

Ściągnęłam free wersję i zauważylam, że nie ma tam opcji "multiframe incremental". Czy tylko we free nie ma, czy w pełnej wersji też coś zmienili?

 

No i jak jest z renderowaniem poruszających się elementów - też to samo co wcześniej? (miganie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

poprawilo sie i to znacznie. Migotanie to akurat prosta rzecz do usuniecia (mowa o migotaniu przy renderowaniu z GI) nawet w wersji 1.47.03

Co do animacji z GI i poruszajacymi sie obiektami w wersji 1.5 pojawilo sie cos takiego co sie zwie "Vray Sphere Fade" w zakladce Environment. Dzieki temu mozna "kazac" Vrayowi renderowac fragment animowanej sceny. Dzieki temu wszystko dzieje sie blyskawicznie i w dobrej jakosci.

 

_AG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wersji 1.5 pojawilo sie cos takiego co sie zwie "Vray Sphere Fade" w zakladce Environment. Dzieki temu mozna "kazac" Vrayowi renderowac fragment animowanej sceny. Dzieki temu wszystko dzieje sie blyskawicznie i w dobrej jakosci.

 

_AG

 

 

Vray Sphere Fade byl juz wczesniej pod 1.47, trzeba bylo sobie go dorzucic po prostu do pluginsow, byl za darmo do sciagniecia. Ale fakt, ze to fajna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, kompletnie się nie zrozumieliśmy;-)

 

Rzeczywiście sphere fade było już w 1.4, a link ktory podałam jest wlaśnie do tutka jak wyrenderować animację z wykorzystaniem tego:] Problem polega na tym, że trzeba oprócz właściwego renderingu zrobić jeszcze 3 dodatkowe samych obiektów poruszająych się (w tym 1 render samego Gi chyba), a potem jeszcze połączyć to w kupe scanlinem. Przy animacji 3 tys. klatek liczącej się 50 godzin jest to niezła jazda.

 

Ja po prostu myślałam, że w 1.5 już jakoś to obeszli;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz tego laczyc w scaneline, ta metoda, ktora jest pokazana w tutku, to takie zrobienie z maxa kmbajnu 3d+compositing, a do tego drugieo mozesz uzyc jakiegos innego programu, moim zdaniem to troche lepsze rozwiazanie (afx, combustion, fusion, nuke itd.)

 

Nie za bardzo mieli jak to obejsc, ten problem o ktory Ci chodzi dotyczy raczej samej istoty renderowania gi w VRayu, wiec nie jest to takie proste, ze dodadza funkcje "brak mrygania GI" i jedziemy :). Na pocieszenie jest mapa dirt, ktorej uzywajac mozna uzyskac fajny AO, ktorym mozna fakowac GI, probowalem, wychodzi nawet fajnie. Oczywiscie wczesniej tez sie dalo cos podobnego uzyskac, ale teraz jest latwiej i przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chalek możesz coś więcej napisac o tej mapie dirt?

 

I jeszcze jedno pytanie - w tutku piszą, że można zlikwidować "mryganie" śrubując ustawienia GI, który parametr mam podkręcić?

 

Póki co renderuję tak, że wyłączam w ogóle GI dla obiektów poruszających się, ale wychodzi lekka kiszka;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podkrecania parametrow zeby nie mrygalo, to nie mam w tym wielkiego doswiadczenia, bo to jednak dosc masakryczna metoda jest dla czasu renderingu. Przypuszczam, ze podkrecac trzeba niestety mocno i to wszystko. W koncu chodzi o to zeby GI byl w kazdej klatce na tyle taki sam, zeby nie bylo widac roznic. Wlasciwie nie tyle GI musi byc taki sam, co nie powinien miec bledow (plam) widocznych. Byc moze jakis rozwiazaniem jest tu mocne rozmycie GI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Chalek, z tego co widzę ten dirt jest ok, potrafi jakby symulować GI (choć chyba nie do tego jest ta mapa), a w moich topornych animacjach to powinno wystarczyć.

Problem polega na tym, że do pracy muszę używać oryginalnego VRaya (jak wszyscy, ma się rozumieć;-), a chaosgroup ma od miesiąca jakieś !@#$%^&*() problemy z dystrybucją, więc na razie jadę na 1.4;(

 

Przy okazji obczaiłam VRay Sun, ale z tego co widzę to jest wyższa szkoła jazdy. Atmosfera OK, realistyczne oświetlenie, tylko A) dlaczego takie niebieskie/ewentualnie żółte B) dlaczego cienie rzucane takie czarne?;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności