legoludek Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Witam wszystkich Robię sobie ostatnio taką scenkę, co by przećwiczyć się w oświetleniu i texturkach. Tutaj są dwa renderki robocze, pierwszy oryginalny, drugi po autolevelsach w fotoszopie. Moje pytanie dotyczy oświetlenia, co polecacie, aby scena była bardziej kontrastowa, światła były bardziej świetliste i nasycone, a cienie głębsze. Używam vrayowego suna i physical camery. Testowałem ich ustawienia w różnych konfiguracjach, tak jak radziło pare osób na tym forum. Poza tym zmieniałem ustawienia color mappingu i wartości multiplier w primary i secondary bounces i nie moge uzyskać zamierzonego efektu. Co polecacie? Jakieś dodatkowe światło? Zaznaczam, że w vrayu jestem raczej początkujący. Dzięki za wszelką pomoc.
Ania Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 1. nie przesadzaj z autolevelsami, lepiej od razu zrobić dobrze (w tym wypadku jeśli chodzi ci o żółte odcienie, to zrób żółtawe/pomarańczowe światło zamiast farbować to w photoshopie z niebieskiego na żółty. ) brakuje ci ostrych cieni, konfiguracjami renderera tu dużo nie zdziałasz. 2. w ustawieniach vraysuna można ustawić ostrość cieni, zmieniając size multiplier (niestety wtedy wszystko inne się zmienia jednocześnie, jasność nieba itp) zamiast vraysuna można użyć np. direct light, gdzie można zmieniać cienie niezależnie od jasności. 3. warto zrenderować orientacyjny obrazek bez GI, żeby ustawić miękkość i położenie cieni (bo bez GI szybciej renderuje)
Orangegraphics Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 a ja polecam doświetlającego vraylighta z lekko żółtawym kolorem. do tego vraysuna size zmniejszyć. potem ozone'a zmniejszyć dużo i w camerze ISO zwiększyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się