Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Nie jestem pewny czy to dobry dział, więc jeśli zły z góry przepraszam

 

 

Mam mały problemik ... od paru tygodni zapaleńczo uczę się AF 7 i nawet zakupiłem sobie videotuturiale ... do tej pory nie miałem z nimi problemu aż do teraz ... autor tuturiala uzyskuje efekt jaki mi w ogóle nie chce wyjść.

 

Autor tutka uzyskuje efekt:

 

1.jpg

 

Natomiast ja uzyskuje inny:

 

2.jpg

 

 

Jak widać zastosowałem też inny model (z którejś bitwy max3d) ale chyba to nie przeszkadza... celowo nie stosuje plików autora bo chyba równie dobrze mogę tam wstawić co chce, a nie chce ślepo preparować czyjegoś dzieła ...

 

Zastanawiam się czymu moje kolko nie przenika siatki modelu jak u autora tutoriala ... cofałem tutorial i oglądałem go chyba z 5 razy i nic nie rozumiem. Robie wszystko identycznie... nawet zastosowałem model autora... nic to nie zmienia ... zwłaszcza, że moje kółko wygląda jakby było obcięte, a w praktyce jest całe - zamiast przecinać model moje kółko zostaje ścięte ...

 

Byłbym wdzięczny gdybu jakiś znawca AF7 wyjaśnił mi jak uzyskać efekt autora Tutoriala ...

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm... nie wiem co pokazywał i czego uzywał autor tutoriala, natomiast "na oko" wygląda to jak problem z kanałem alpha. Albo nie tyle z samym kanałem, co wyświetlaniem go w AE - wejdź w ustawienia kompozycji i do zaawansowanych ustawień wyświetlania (nie pamiętam jak to się dokładnie zwało, nie mam ae pod ręką) - defaultowo jest ustawione na basic i u mnie przynajmniej totalnie ignorowało kanał alpha.

Napisano
  • Autor
  Karrde napisał:
Hmm... nie wiem co pokazywał i czego uzywał autor tutoriala, natomiast "na oko" wygląda to jak problem z kanałem alpha. Albo nie tyle z samym kanałem, co wyświetlaniem go w AE - wejdź w ustawienia kompozycji i do zaawansowanych ustawień wyświetlania (nie pamiętam jak to się dokładnie zwało, nie mam ae pod ręką) - defaultowo jest ustawione na basic i u mnie przynajmniej totalnie ignorowało kanał alpha.

 

Uzyskałem efekt taki:

 

3.jpg

 

 

Lepiej ... ale to ciągle nie jest to ... model powinien jakby przenikać przez kółko, a nie znikać za nim ... dodam, że to są dwa osobne elementy jak w tutku ... nie rozumiem jak autor dokonał tego, że jego model przenika przez kółko ...

Napisano

Kenzo's right - bo rozumiem, że obie warstwy przerobiłeś na warstwy 3d? Daj widok "top" w oknie i zobacz czy fizycznie mają prawo się przenikać, czy po prostu leżą daleko od siebie. :)

 

edit:

Wróć - przecież na pierwszym screenie wyraźnie widać gdzie się przecinają.

Teraz mnie naszła głupia myśl - czy nie wystarczy tu zamienic miejscami warstwy? Znaczy żeby warstwa z modelem była na górze?

Napisano
  • Autor

Pozycjonowanie jest dobre ... co do zmiany warstw nic nie pomaga ... choć wątpie by o to chodziło gdyż to videotutorial i doskonale widzę co autor robi ...

 

Dziś już nie mam do tego sił ... jutro się pomęcze ale jaby ktoś miał sugestię to będę wdzięczny :-)

Napisano

Mi to na oko również wygląda na zwykłe pozycjonowanie w osi Z... pokaż proszę jakiś rzut z widoku 3d żeby lepiej było widać jak Twoje warstwy są umieszczone w relacji przestrzennej względem siebie.

Napisano
  • Autor

4.jpg

 

Ta cienka linia to widok z pionu modelu ...

 

 

Zgodnie z tutorialem plik z modelem to animacja w formacie mov ... wygląda na to, że problem jest w tym, że AF nie traktuje czarnego koloru pliku mov jako przeźroczysty ... i nie wiem jak to zrobić ... czy można tak zapisać plik mov by miał przeźroczystość? Albo zmusić AF by uznawał czarny za przeźroczysty?

Napisano

Plik mov z definicji powinien mieć alphe, chyba że źle ustawiłeś przy renderowaniu. Ładując tego mov'a do kompozycji powinno wyskoczyć Ci okienko z pytaniem jak ma traktować zawartą w nim alphe ("guess" zazwyczaj wystarcza).

 

Natomiast w tym przypadku, jeśli nie ma alphy, to jest to na tyle prosty kolorowo footage, że wystarczy wykluczować czarny kolor. Przypisz warstwie z modelem efekt "color key" z grupy "keying" i ustaw czarny kolor (plus ewentualne poprawki).

Napisano

No to ladna zagwozdka... az zmusiles mnie do szukania. Okazalo sie, ze max8 ma buga i nie przelicza kanalu Alpha w formacie .mov ... rozwiazaniem jest usuniecie pliku \3dsMax8\plugcfg\QTime.cfg

U mnie ta metoda pomogla.

 

Jesli nie jestes przekonany, przenies ten plik do jakiegos innego katalogu tak, aby go nie stracic. Zrestartuj maxa i wio! :)

Napisano
  • Autor

Ja mam maxia 7 ... hmmmm ... dziedziczny bug? :D ... tak czy owak sprawdze, ale później bo teraz leci dość długi render ... jak zadziała to super bo ostatnio coraz częściej pracuje z AF i program zaczyna mi się bardzo podobać i widzę jego możliwości ... też widzę co może mi dać AF z połączeniem z Maxem i to, że max nie przelicza kanału Alpha mi się nie spodobało, więc jak to zadziała to chętnie dam Ci punkcik do reputacji - choć tak podziękuje :-)

 

 

Właśnie... można wiedzieć gdzie to znalazłeś? Jakiś artykuł? WWW? Czy inny sposób?

 

 

Ostatnio powoli interesuje się maxiem 9 ... czy on ma dalej tego buga? Bo jak max 8 przejął buga z 7 to zaczynam się bać :-O ... nie dostrzegli błędu przez tyle czasu? :-P

Napisano

Jest jeszcze prostszy sposób na obejście tego bug'a - nie renderuj animacji z maxa jako mov, tylko do pojedynczych klatek. AE7 doskonale radzi sobie z rla, rpf, a w maxie możesz przypisać mnóstwo dodatkowych kanałów do tego pliku - alpha to podstawa, ale też takie które pomogą Ci z innymi efektami w AE.

 

W AE tylko dajesz "import file sequence" zaznaczasz pierwszy plik (nazwa_0000) i już masz footage, którego niczym nie odróżnisz od mov'a. I do tego dużo mniej obciąża to system niż mov/avi.

 

 

Co do buga - w maxie 7 nie było go, to jest exclusive ósemki. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności