haxigi Napisano 1 Grudzień 2006 Napisano 1 Grudzień 2006 Witam. Nie wiem czy to dobry dział, ale innego nie mogłem znaleźć. Jestem kompletnym laikiem co do grafiki 3d, ale wielki zapał do nauki. Kiedyś uczyłem się z książeczki KŚ o 3ds max 6. Niestety zbyt wartościowa nie była. Mam parę pytań: 1) Widziałem tutka o robieniu broni. Był on po angielsku, a na takie prace to zbyt dobry w tłumaczeniu nie jestem... Pisało w nim, że do programu trzeba wstawić szkic według którego będziemy podstawiać prostokąty. Ok, niby wszystko łatwe, ale jak wstawić bitmape żeby z niej odrysowywać ? 2 ) Bawiłem się kiedyś programem Milkshape 3d. Podobała mi się w nim funkcja Joint (czy jakoś takoś) w której po kliknięciu robił się punkcik i można było z tych punkcików zrobić np samochód. Czy taka opcja też jest w 3ds ? 3 ) Ostatnio nakręciłem film SW. Obrabiam go w Adobe After Effect 7. Mam zrobione miecze świetlne i inne bajery. Nagraliśmy parę scen na blue boxie. Te sceny to : -Sala treningowa Sithów -Sala obrad Sithów i Jedi -Laboratorium Sithów Chciałbym je jakoś zrobić w 3ds maxie, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Rozdzielczość filmu to 640 x 480. Posiadam 3ds max 9. Za pomoc będe bardzo wdzięczny i proszę o nie gniewanie sie :) Obiecuję, że te nerwy które zostaną przeze mnie zszarpane będą odpłacone pięknymi grafikami 3d :)
bucek_2 Napisano 1 Grudzień 2006 Napisano 1 Grudzień 2006 1) Albo robisz plane i nakladasz teksture (rysunek ktory ci pomorze stworzycz model) albo views/viewport background/ files i wstawiasz odpowiedni plik 2)Jest wiele mozliwosci ale te punkty o ktorych mowisz jakos nie wiem o co chodzi proponuje przeczytac ksiazke jeszcze raz i zapoznac sie z sub-object levelem tamte punkty to vertexy.
haxigi Napisano 1 Grudzień 2006 Autor Napisano 1 Grudzień 2006 1) Albo robisz plane i nakladasz teksture (rysunek ktory ci pomorze stworzycz model) albo views/viewport background/ files i wstawiasz odpowiedni plik 2)Jest wiele mozliwosci ale te punkty o ktorych mowisz jakos nie wiem o co chodzi proponuje przeczytac ksiazke jeszcze raz i zapoznac sie z sub-object levelem tamte punkty to vertexy. http://img45.imageshack.us/img45/3549/beztytuukp6.png pokażę ci dla ułatwienia o co się rozchodzi :) sam to zrobiłem tak na odczep :P te czerwone punkciki układam po kolei i one tworzą "budowę". Coś jak łączenie kolejnych punktów prostą :)
hcpiter Napisano 2 Grudzień 2006 Napisano 2 Grudzień 2006 ale przeciez ty w tym MS nie zrobiles modelu-bryły ! Tylko obrysowales sobie cos tam jakis pistolet, proponuje na początku odpuscic sobie obrabianie SW w maxie i zabrac sie za podstawy a ksiazka z KS o maxie 6 jest naprawde dobra na początek wiec nie rozumie dlaczego piszesze ze mało wartosciowa :/
haxigi Napisano 2 Grudzień 2006 Autor Napisano 2 Grudzień 2006 ale przeciez ty w tym MS nie zrobiles modelu-bryły ! Tylko obrysowales sobie cos tam jakis pistolet, proponuje na początku odpuscic sobie obrabianie SW w maxie i zabrac sie za podstawy a ksiazka z KS o maxie 6 jest naprawde dobra na początek wiec nie rozumie dlaczego piszesze ze mało wartosciowa :/ Tworzenie domu i to wszystko. Jak dla mnie ta książka to za mało. Pościągałem parę v.tutoriali, ale też nic nie kumam bo nie wiem gdzie kolesie klikają. Słychać tylko klikanie klawiszy na klawiaturze i ot mają już funkcje. Chciałbym jakiś tutek krok po kroku. Ma ktoś może ?
streaker Napisano 2 Grudzień 2006 Napisano 2 Grudzień 2006 o dżizys, zobacz tu: http://max3d.pl/show.php?id=ksiazki i na samym górze masz dwa ebooki za free, jak to przerobisz, to możesz się brać za videotutki
Rekomendowane odpowiedzi