Napisano 3 Grudzień 200618 l ZBrush – texturowenia, problem Witam wszystkich! Mam problem z texturowaniem w ZBrashu. Gdy chcę nałożyć jakąś teksturę na obiekt, za pomocą „Projection Master”, coś nie gra… W trybie Projection Master wszystko wygląda ok., ale gdy przełączam się do normalnego użytkowania tekstury robią się dziwnie naciągnięte, zmieniają barwę etc. Nie wiem co jest nie tak, a nic na forum o tym problemie nie znalazłem…. Proszę o pomoc.
Napisano 3 Grudzień 200618 l Autor Zapomniałem dodać: Kożystająć z Projection Master (bez zaznaczenia Double Sided), po wyjściu do normalnego trybu, tworzy mi textury (bądź wypukłości) nie w jednym miejscu, a w czterech (dookoła obiektu). BTW. To jest dobry dział na takie pytanie?
Napisano 3 Grudzień 200618 l Sprawdź sobie w Twoim programie 3d jak wygląda siatka mapowania obiektu, czy jej fragmenty nie nachodzą na siebie i są w miarę równych rozmiarów. Albo wejdź sobie w Tool>Textures i zrób sobie AUVTiles. Mogą się pojawić szwy, ale pozbędziesz się ich opcją Fix Seam. Powinieneś się domyślić, że chodzi o mapowanie, chyba że dopiero usiadłeś do maxa (albo innego softu), w takim razie na Z-Brusha jest za wcześnie.
Napisano 3 Grudzień 200618 l Autor @mathix Owszem z Max’em mam styczność od niedawna, ale nie zgodzę się że na ZBrusha za wcześnie… A co do textury to nie o to mi chodzi. Robię w ZBrashu kreskę, np. czerwoną i wychodzę z Projection Master. Kreska (textura) zamiast zostać w takiej pozycji jak powinna, przesuwa się, robi cztery kopie wokół obiektu itp. Właśnie przerabiam vtutka z tym, ale niestety tam nic takiego nie ma miejsca. Zapewne mam coś źle ustawione, tylko co?
Napisano 4 Grudzień 200618 l Pokaż jakiegoś screena najlepiej, albo udostępnij ztl/obj to się zobaczy.
Napisano 4 Grudzień 200618 l Autor Tak wygląda podczas edycji w Projection Master a tak po wyjściu z PM
Napisano 4 Grudzień 200618 l A jaką panie kolego masz rozdzielczość tekstury którą masz nałożoną? Bo jak 256x256 to cudu nie oczekuj. To co narysujesz w projection masterze jest wstawiane po wyjściu z niego do bitmapy o określonej wielkości. Ergo - zwiększ rozmiar tekstury.
Napisano 4 Grudzień 200618 l Autor Rozmiar textury to 1024x1024, ale to nie ma nic do rzeczy, spróbowałem na większej texturze, 4096x4096 i dalej to samo się powtarza :/
Napisano 4 Grudzień 200618 l Ar ju siur? Wyeksportuj teksture w 1024 i ją pokaż. Błąd może leżeleć jeszcze w błędnych koordynatach mapowania. Spróbuj je nadać obiektowi bezpośrednio z zBrusha.
Napisano 5 Grudzień 200618 l Autor Siur to ja nie wiem :/ ale raczej tak... Nie wyeksportuje tekstury w 1024 bo ja wychodze z Master Projection to mi rozwala całą texture :/ Jak coś zrobie to jutro (bo wtedy będe w domu).
Napisano 8 Grudzień 200618 l Autor http://img241.imageshack.us/my.php?image=ztexture02mf5.jpg tu można zobaczyć przykładową texture. Może teraz ktoś będzie miał jakiś pomysł...
Napisano 8 Grudzień 200618 l Masz źle zrobione (nie zrobione) UVW coordinates. Możesz to zrobić z poziomu zbrusha lub innego programu. Widzisz przecież że całą teksture twarzy upycha Ci na malutkim wycinku bitmapy.
Napisano 9 Grudzień 200618 l Autor @mathix Możliwe że masz rację, jednak modelowanie w ZBrushu idzie mi całkiem nieźle (opina osób trzecich) więc zachęcony tym, stwierdziłem że czas zacząć te modele pokrywać tekturami i jak widać rzeczywiście trzeba mieć już o tym troszkę pojęcia. No nic, zachwilę zabieram się za kolejny vtutorial, może tam odkryją przedemną kolejne tajniki „wiedzy tajemnej” :] BTW. Gdyby ktoś mi podpowiedział jak ustawić te UVW coordinates, będę wdzięczny.
Napisano 9 Grudzień 200618 l Jak zrobić maxie pisze w helpie do maxa, a jak w Z-Brushu to przecież napisałem wyżej.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto