shadar_logoth Napisano 3 Grudzień 2006 Share Napisano 3 Grudzień 2006 ZBrush – texturowenia, problem Witam wszystkich! Mam problem z texturowaniem w ZBrashu. Gdy chcę nałożyć jakąś teksturę na obiekt, za pomocą „Projection Master”, coś nie gra… W trybie Projection Master wszystko wygląda ok., ale gdy przełączam się do normalnego użytkowania tekstury robią się dziwnie naciągnięte, zmieniają barwę etc. Nie wiem co jest nie tak, a nic na forum o tym problemie nie znalazłem…. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadar_logoth Napisano 3 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2006 Zapomniałem dodać: Kożystająć z Projection Master (bez zaznaczenia Double Sided), po wyjściu do normalnego trybu, tworzy mi textury (bądź wypukłości) nie w jednym miejscu, a w czterech (dookoła obiektu). BTW. To jest dobry dział na takie pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 3 Grudzień 2006 Share Napisano 3 Grudzień 2006 A UVki rozłożone ładnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadar_logoth Napisano 3 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2006 Hmm, mów do mnie jak do laika ;P Chyba nie… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 3 Grudzień 2006 Share Napisano 3 Grudzień 2006 Sprawdź sobie w Twoim programie 3d jak wygląda siatka mapowania obiektu, czy jej fragmenty nie nachodzą na siebie i są w miarę równych rozmiarów. Albo wejdź sobie w Tool>Textures i zrób sobie AUVTiles. Mogą się pojawić szwy, ale pozbędziesz się ich opcją Fix Seam. Powinieneś się domyślić, że chodzi o mapowanie, chyba że dopiero usiadłeś do maxa (albo innego softu), w takim razie na Z-Brusha jest za wcześnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadar_logoth Napisano 3 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2006 @mathix Owszem z Max’em mam styczność od niedawna, ale nie zgodzę się że na ZBrusha za wcześnie… A co do textury to nie o to mi chodzi. Robię w ZBrashu kreskę, np. czerwoną i wychodzę z Projection Master. Kreska (textura) zamiast zostać w takiej pozycji jak powinna, przesuwa się, robi cztery kopie wokół obiektu itp. Właśnie przerabiam vtutka z tym, ale niestety tam nic takiego nie ma miejsca. Zapewne mam coś źle ustawione, tylko co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 4 Grudzień 2006 Share Napisano 4 Grudzień 2006 Pokaż jakiegoś screena najlepiej, albo udostępnij ztl/obj to się zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadar_logoth Napisano 4 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 4 Grudzień 2006 Tak wygląda podczas edycji w Projection Master a tak po wyjściu z PM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 4 Grudzień 2006 Share Napisano 4 Grudzień 2006 A jaką panie kolego masz rozdzielczość tekstury którą masz nałożoną? Bo jak 256x256 to cudu nie oczekuj. To co narysujesz w projection masterze jest wstawiane po wyjściu z niego do bitmapy o określonej wielkości. Ergo - zwiększ rozmiar tekstury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadar_logoth Napisano 4 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 4 Grudzień 2006 Rozmiar textury to 1024x1024, ale to nie ma nic do rzeczy, spróbowałem na większej texturze, 4096x4096 i dalej to samo się powtarza :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 4 Grudzień 2006 Share Napisano 4 Grudzień 2006 Ar ju siur? Wyeksportuj teksture w 1024 i ją pokaż. Błąd może leżeleć jeszcze w błędnych koordynatach mapowania. Spróbuj je nadać obiektowi bezpośrednio z zBrusha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadar_logoth Napisano 5 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2006 Siur to ja nie wiem :/ ale raczej tak... Nie wyeksportuje tekstury w 1024 bo ja wychodze z Master Projection to mi rozwala całą texture :/ Jak coś zrobie to jutro (bo wtedy będe w domu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadar_logoth Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2006 http://img241.imageshack.us/my.php?image=ztexture02mf5.jpg tu można zobaczyć przykładową texture. Może teraz ktoś będzie miał jakiś pomysł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 8 Grudzień 2006 Share Napisano 8 Grudzień 2006 Masz źle zrobione (nie zrobione) UVW coordinates. Możesz to zrobić z poziomu zbrusha lub innego programu. Widzisz przecież że całą teksture twarzy upycha Ci na malutkim wycinku bitmapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 8 Grudzień 2006 Share Napisano 8 Grudzień 2006 A widzisz? Jednak miałem rację, wina UV i za wcześnie na Z-Brusha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadar_logoth Napisano 9 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2006 @mathix Możliwe że masz rację, jednak modelowanie w ZBrushu idzie mi całkiem nieźle (opina osób trzecich) więc zachęcony tym, stwierdziłem że czas zacząć te modele pokrywać tekturami i jak widać rzeczywiście trzeba mieć już o tym troszkę pojęcia. No nic, zachwilę zabieram się za kolejny vtutorial, może tam odkryją przedemną kolejne tajniki „wiedzy tajemnej” :] BTW. Gdyby ktoś mi podpowiedział jak ustawić te UVW coordinates, będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 9 Grudzień 2006 Share Napisano 9 Grudzień 2006 Jak zrobić maxie pisze w helpie do maxa, a jak w Z-Brushu to przecież napisałem wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się