Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ZBrush – texturowenia, problem

 

Witam wszystkich!

 

Mam problem z texturowaniem w ZBrashu. Gdy chcę nałożyć jakąś teksturę na obiekt, za pomocą „Projection Master”, coś nie gra…

 

 

W trybie Projection Master wszystko wygląda ok., ale gdy przełączam się do normalnego użytkowania tekstury robią się dziwnie naciągnięte, zmieniają barwę etc.

Nie wiem co jest nie tak, a nic na forum o tym problemie nie znalazłem….

 

Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zapomniałem dodać:

Kożystająć z Projection Master (bez zaznaczenia Double Sided), po wyjściu do normalnego trybu, tworzy mi textury (bądź wypukłości) nie w jednym miejscu, a w czterech (dookoła obiektu).

 

BTW. To jest dobry dział na takie pytanie?

Napisano

Sprawdź sobie w Twoim programie 3d jak wygląda siatka mapowania obiektu, czy jej fragmenty nie nachodzą na siebie i są w miarę równych rozmiarów. Albo wejdź sobie w Tool>Textures i zrób sobie AUVTiles. Mogą się pojawić szwy, ale pozbędziesz się ich opcją Fix Seam.

 

Powinieneś się domyślić, że chodzi o mapowanie, chyba że dopiero usiadłeś do maxa (albo innego softu), w takim razie na Z-Brusha jest za wcześnie.

Napisano

@mathix

 

Owszem z Max’em mam styczność od niedawna, ale nie zgodzę się że na ZBrusha za wcześnie…

 

A co do textury to nie o to mi chodzi. Robię w ZBrashu kreskę, np. czerwoną i wychodzę z Projection Master. Kreska (textura) zamiast zostać w takiej pozycji jak powinna, przesuwa się, robi cztery kopie wokół obiektu itp.

Właśnie przerabiam vtutka z tym, ale niestety tam nic takiego nie ma miejsca. Zapewne mam coś źle ustawione, tylko co?

Napisano

A jaką panie kolego masz rozdzielczość tekstury którą masz nałożoną? Bo jak 256x256 to cudu nie oczekuj. To co narysujesz w projection masterze jest wstawiane po wyjściu z niego do bitmapy o określonej wielkości. Ergo - zwiększ rozmiar tekstury.

Napisano

Ar ju siur? Wyeksportuj teksture w 1024 i ją pokaż. Błąd może leżeleć jeszcze w błędnych koordynatach mapowania. Spróbuj je nadać obiektowi bezpośrednio z zBrusha.

Napisano

Siur to ja nie wiem :/ ale raczej tak... Nie wyeksportuje tekstury w 1024 bo ja wychodze z Master Projection to mi rozwala całą texture :/

 

Jak coś zrobie to jutro (bo wtedy będe w domu).

Napisano

Masz źle zrobione (nie zrobione) UVW coordinates. Możesz to zrobić z poziomu zbrusha lub innego programu. Widzisz przecież że całą teksture twarzy upycha Ci na malutkim wycinku bitmapy.

Napisano

@mathix Możliwe że masz rację, jednak modelowanie w ZBrushu idzie mi całkiem nieźle (opina osób trzecich) więc zachęcony tym, stwierdziłem że czas zacząć te modele pokrywać tekturami i jak widać rzeczywiście trzeba mieć już o tym troszkę pojęcia.

No nic, zachwilę zabieram się za kolejny vtutorial, może tam odkryją przedemną kolejne tajniki „wiedzy tajemnej” :]

 

BTW. Gdyby ktoś mi podpowiedział jak ustawić te UVW coordinates, będę wdzięczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności