polka dot Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 hi :) zalozmy ze mam model takiej oprawy: obraca sie ona w dwoch miejscach, wzgledem osi pionowej (niebieska) i poziomej (czerwona). sam model mam ustawiony poprawnie, wszystko zlinkowane, pivoty w miejscach obrotu. a teraz trick. mam tez swiatlo (zolte) z targetem (zolty prostokacik). jak zrobic zeby podczas przemieszczania targetu model oprawy obracal sie w odpowiednim kierunku wzdloz zaznaczonych osi? wiem ze sie da ale nie wiem jak :) wczesniej robilem od pupy strony tj. linkowalem swiatlo do oprawy ale jest to sporo uciazliwe wiec chce odwrotnie. poprosze o konkrety :) pozdrawiam
troglodyta Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 Witaj. Zrób tak: zaznacz element który ma się obracać za targetem. Wejdź "motion" rozwiń zakładkę "assing controler". Kliknij na rotation a potem nacisk "assing controler" i z listy wybierz "lookat Constraint". W zakłatce "lookat Constraint" wybierz Add lookAt target" po czym wybierz "targrt"-światła. Potem pomanipuluj "select LookAt Axis" X,Y,Z i Flip żeby element obracający był jak być powinien :). Ostatnią rzeczą to zlinkuj emiter światła (storzek który oddaje światło) z lampką....:D powinno działać. Pozdrawiam
polka dot Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 jeszcze nie sprawdzilem ale dziekuje bardzo. btw. witam na forum :)
Hynol Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 Zamiast targetowego światła można użyć free i jemu przypisać look at controler. Ale to dopiero początek zabawy bo to się będzie kręcić wokół lokalnych osi. W starszych maxach to się robiło za pomocą odwróconej kinetyki i blokowania odpowiednich osi w elementach. Teraz nie wiem jak to jest, bo się dawno nie bawiłem ;). Jeżeli nic się specjalnie nie zmieniło, to trzeba faktycznie polinkować poszczególne podobiekty do siebie, tak aby światło było ostatnim dzieckiem w hierarchi i zlinkowane było na sztywno (bez żadnych osi swobody) do obudowy.
polka dot Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 Hynol - dziekuje bardzo ale caly sek w tym ze wszstkim chce sterowac za pomoca targetu ktorym celowalbym po scianach starych babkach itp. chyba ze cie nie zrozumialem :) mimo wszystko dzieki.
Hynol Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 Hmmm... To po co Ci Look At controler? Skoro sterujesz targetem a nie jakimś innym obiektem to nie musisz mieć tego kontrolera, bo target spota właśnie tak działa. Tak czy inaczej troche będzie roboty bez względu na to jak będziesz sterował światłem (target czy inny obiekt).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się