Skocz do zawartości

obrót modelu względem targetu światła


polka dot

Rekomendowane odpowiedzi

hi :)

 

zalozmy ze mam model takiej oprawy:

 

yoyo5.jpg

 

obraca sie ona w dwoch miejscach, wzgledem osi pionowej (niebieska) i poziomej (czerwona). sam model mam ustawiony poprawnie, wszystko zlinkowane, pivoty w miejscach obrotu. a teraz trick. mam tez swiatlo (zolte) z targetem (zolty prostokacik). jak zrobic zeby podczas przemieszczania targetu model oprawy obracal sie w odpowiednim kierunku wzdloz zaznaczonych osi? wiem ze sie da ale nie wiem jak :)

wczesniej robilem od pupy strony tj. linkowalem swiatlo do oprawy ale jest to sporo uciazliwe wiec chce odwrotnie. poprosze o konkrety :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Witaj.

Zrób tak:

zaznacz element który ma się obracać za targetem. Wejdź "motion" rozwiń zakładkę "assing controler". Kliknij na rotation a potem nacisk "assing controler" i z listy wybierz "lookat Constraint". W zakłatce "lookat Constraint" wybierz Add lookAt target" po czym wybierz "targrt"-światła. Potem pomanipuluj "select LookAt Axis" X,Y,Z i Flip żeby element obracający był jak być powinien :). Ostatnią rzeczą to zlinkuj emiter światła (storzek który oddaje światło) z lampką....:D

powinno działać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast targetowego światła można użyć free i jemu przypisać look at controler. Ale to dopiero początek zabawy bo to się będzie kręcić wokół lokalnych osi. W starszych maxach to się robiło za pomocą odwróconej kinetyki i blokowania odpowiednich osi w elementach. Teraz nie wiem jak to jest, bo się dawno nie bawiłem ;). Jeżeli nic się specjalnie nie zmieniło, to trzeba faktycznie polinkować poszczególne podobiekty do siebie, tak aby światło było ostatnim dzieckiem w hierarchi i zlinkowane było na sztywno (bez żadnych osi swobody) do obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... To po co Ci Look At controler? Skoro sterujesz targetem a nie jakimś innym obiektem to nie musisz mieć tego kontrolera, bo target spota właśnie tak działa. Tak czy inaczej troche będzie roboty bez względu na to jak będziesz sterował światłem (target czy inny obiekt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności