Skocz do zawartości

Wygładzanie(smooth) modelu - problem.


Gość che

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zacząłem w 3ds tworzyć swój pierwszy obiekt - stół do bilarda, który potem chcę wykorzystać w grze pod DirectX. Przejrzałem trochę postów z tego forum dotyczących technik wygładzania, ale niestety żadna z nich nie przynosi efektów. Model mojego stołu wygląda tak:

 

stol.jpg

 

Po skorzystaniu z jakiegokolwiek smootha (mesh, turbo) otrzymuję to:

stol2.jpg

 

Próbowałem już wymienionych w innych postach technik chamfer i potem smooth, starałem zadziałać weld i connect, ale nic nie przynosi efektu (oczywiście być może źle z nich korzystam). Stół tworzyłem od boxa, potem cut, extrude polygon "tafli" stołu, znowu cut na bandach(to dookoła tafli od czego się bile odbijają), extrude band, łuzy powstały po bool subtract. Proszę o uwagi - co robię nie tak, czy to tylko kwesta poprawek na istniejącym modelu czy może od samego początku coś robię źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Model wygląda źle. To na początek - do mesh smootha się nie nadaje. Nie można zostawiać łuz tak jak to zrobiłeś - trzeba je ograniczyć cutami i nie robić takich gęstych bo to załatwi smooth. Jeżeli to jest do gry pod DX to nie smoothuj całości, bo tak się nie robi na potrzeby gier, tylko chamferuj te krawędzie które mają być gładsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, rzeczywiście wcześnieszy cut bardzo uporządkowywuje stół. Tylko jedno pytanie - wspomniałeś, że łuzy są za gęste - jak to zmniejszyć? Powstają one automagicznie po bool subtract walcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz robic to do gry, to Meshsmooth raczej odpada, no chyba że chcesz zeby sam stół zabijał grafe :)

Jesli robisz dziury booleanem to poprostu zmiejsz ilość scianek temu walcowi. A jesli nie chce ci sie robic od początku, to poprostu zaznacz krawedzie ktore chcesz usunąć i nacisnij Backspace (tylko nie zapomnij tak samo usunąć vertexów)

 

pozdrawiam

Mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności