Gość che Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 Kilka dni temu zacząłem w 3ds tworzyć swój pierwszy obiekt - stół do bilarda, który potem chcę wykorzystać w grze pod DirectX. Przejrzałem trochę postów z tego forum dotyczących technik wygładzania, ale niestety żadna z nich nie przynosi efektów. Model mojego stołu wygląda tak: Po skorzystaniu z jakiegokolwiek smootha (mesh, turbo) otrzymuję to: Próbowałem już wymienionych w innych postach technik chamfer i potem smooth, starałem zadziałać weld i connect, ale nic nie przynosi efektu (oczywiście być może źle z nich korzystam). Stół tworzyłem od boxa, potem cut, extrude polygon "tafli" stołu, znowu cut na bandach(to dookoła tafli od czego się bile odbijają), extrude band, łuzy powstały po bool subtract. Proszę o uwagi - co robię nie tak, czy to tylko kwesta poprawek na istniejącym modelu czy może od samego początku coś robię źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 Model wygląda źle. To na początek - do mesh smootha się nie nadaje. Nie można zostawiać łuz tak jak to zrobiłeś - trzeba je ograniczyć cutami i nie robić takich gęstych bo to załatwi smooth. Jeżeli to jest do gry pod DX to nie smoothuj całości, bo tak się nie robi na potrzeby gier, tylko chamferuj te krawędzie które mają być gładsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość che Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 Dzieki, rzeczywiście wcześnieszy cut bardzo uporządkowywuje stół. Tylko jedno pytanie - wspomniałeś, że łuzy są za gęste - jak to zmniejszyć? Powstają one automagicznie po bool subtract walcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 dać walca z mniejszą ilością ścianek. albo jeszcze lepiej nie używać bool, bo bool lubi niszczyć siatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 Jeśli chcesz robic to do gry, to Meshsmooth raczej odpada, no chyba że chcesz zeby sam stół zabijał grafe :) Jesli robisz dziury booleanem to poprostu zmiejsz ilość scianek temu walcowi. A jesli nie chce ci sie robic od początku, to poprostu zaznacz krawedzie ktore chcesz usunąć i nacisnij Backspace (tylko nie zapomnij tak samo usunąć vertexów) pozdrawiam Mirach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość che Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 Rozumiem - nie używać bool. W takim razie co sugerujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 Użyj CSG ale nie używaj mesh smootha wtedy. To nie jest organika, ani samochód, spokojnie da się zrobić ładny stół samym poly modelingiem i chamferami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick sheep Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32990 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi