Napisano 15 Grudzień 200618 l Kilka dni temu zacząłem w 3ds tworzyć swój pierwszy obiekt - stół do bilarda, który potem chcę wykorzystać w grze pod DirectX. Przejrzałem trochę postów z tego forum dotyczących technik wygładzania, ale niestety żadna z nich nie przynosi efektów. Model mojego stołu wygląda tak: Po skorzystaniu z jakiegokolwiek smootha (mesh, turbo) otrzymuję to: Próbowałem już wymienionych w innych postach technik chamfer i potem smooth, starałem zadziałać weld i connect, ale nic nie przynosi efektu (oczywiście być może źle z nich korzystam). Stół tworzyłem od boxa, potem cut, extrude polygon "tafli" stołu, znowu cut na bandach(to dookoła tafli od czego się bile odbijają), extrude band, łuzy powstały po bool subtract. Proszę o uwagi - co robię nie tak, czy to tylko kwesta poprawek na istniejącym modelu czy może od samego początku coś robię źle?
Napisano 15 Grudzień 200618 l Model wygląda źle. To na początek - do mesh smootha się nie nadaje. Nie można zostawiać łuz tak jak to zrobiłeś - trzeba je ograniczyć cutami i nie robić takich gęstych bo to załatwi smooth. Jeżeli to jest do gry pod DX to nie smoothuj całości, bo tak się nie robi na potrzeby gier, tylko chamferuj te krawędzie które mają być gładsze.
Napisano 15 Grudzień 200618 l Dzieki, rzeczywiście wcześnieszy cut bardzo uporządkowywuje stół. Tylko jedno pytanie - wspomniałeś, że łuzy są za gęste - jak to zmniejszyć? Powstają one automagicznie po bool subtract walcem.
Napisano 15 Grudzień 200618 l dać walca z mniejszą ilością ścianek. albo jeszcze lepiej nie używać bool, bo bool lubi niszczyć siatkę.
Napisano 15 Grudzień 200618 l Jeśli chcesz robic to do gry, to Meshsmooth raczej odpada, no chyba że chcesz zeby sam stół zabijał grafe :) Jesli robisz dziury booleanem to poprostu zmiejsz ilość scianek temu walcowi. A jesli nie chce ci sie robic od początku, to poprostu zaznacz krawedzie ktore chcesz usunąć i nacisnij Backspace (tylko nie zapomnij tak samo usunąć vertexów) pozdrawiam Mirach
Napisano 15 Grudzień 200618 l Użyj CSG ale nie używaj mesh smootha wtedy. To nie jest organika, ani samochód, spokojnie da się zrobić ładny stół samym poly modelingiem i chamferami.