Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Próbuję zrobić szklankę, która będzie potrzebna mi do przystrojenia mojej amatorskiej 'scenki'. Niestety nie wiem jak zabrać się do pracy. W tutorialach nic konkretnego nie znalazłem. Czy powinienem wyjść ze splajna i później próbować coś z "Lathe", czy może z cylindra. Największym problemem jest wtłoczenie górnej części cylindra, tak aby powstała bryła podobna do szklanki. Proszę o pomoc. Jestem początkującym.

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

oby2 metody są dobre żeby uzyskac szklankę :) jak robisz z cylindra to po utworzeniu go zrób convert to poly albo mesh, zaznacz w trybie edycji poly górę i przesuń ją do środka cylindra albo zrób przekrój szklanki splajnem i wytłocz Lathe dookoła

Napisano
  • Autor

Zdecydowanie pierwszy spsoób wydaje mi się łatwiejszy. A kiedy robię splajnem i robię 'Lathe', to co muszę zrobić, aby wtłoczyć górę bryły, aż do dna?

Napisano

nie musisz nic wtłaczać - wyobraź sobie ze przecinasz szklankę laserem musisz mieć utworzony pełen, zamknięty z 2 stron obrys przeciętej połówki szkalnki

Napisano
  • Autor

Aha....Jaras wielkie dzięki za pomoc....

Napisano

Dla mnie łatwiejsze jest zrobienie szklanki z cylindra. Kilka chwil i gotowa ;)

Ale każdy ma swoje własne zdanie.

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego opiszę kolejny problem tutaj. Stworzyłem wstępny projekt szklanki i chciałbym ją wypełnić cieczą. Niestety nie mam pomysłu jak to zrobić. Zaznaczam wewnętrzną część szklanki i....? Co dalej? Nie mogę użyć Extrude(bo to tylko do slpajnów)....proszę o pomoc. Zamieszczam zdjęcie, żeby lepiej wyjaśnić sytuację.

315578a90ecd9691m.jpg

Napisano

Musisz stworzyć drugi obiekt w środku. Oczywiście dopasowany do szklanki. Najlepiej skopiuj te wewnętrzne ścianki szklanki.

Napisano
  • Autor

Tak też zrobiłem, tylko co mi dało to, że odwróciłem wnętrze szklanki?

Napisano
Tak też zrobiłem, tylko co mi dało to, że odwróciłem wnętrze szklanki?

 

Masz skopiowac tylko wewnętrzne polygony a później je odwrócić.

Napisano

Zależy panowie jaki renderer. To co piszecie to jest dobre dla Vraya. Dla mentala i innych rendererów obsługujących dielectricki to nie jest potrzebne. Wystarczy tylko zrobić dodatkową górną powierzchnie cieczy.

Napisano
  • Autor

Reszcie bardzo dziękuję za pomoc.Uporałem się z problemem. Bardzo próbny reneder wygląda tak:(jestem początkującym jeśli są wątpliwości)

2cbc46a0bf1f5b38m.jpg

Napisano
  • Autor

Może to rtęć...może nie.... nie chodziło mi tu o jakość cieczy tylko o sam model. A jeśli o nią chodzi, to ją poprawiłem.Pisałem, że to render bardzo wstępny. Ale projekt został usunięty, ponieważ zabrałem się za coś innego.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności