Napisano 15 Grudzień 200618 l Witam. Próbuję zrobić szklankę, która będzie potrzebna mi do przystrojenia mojej amatorskiej 'scenki'. Niestety nie wiem jak zabrać się do pracy. W tutorialach nic konkretnego nie znalazłem. Czy powinienem wyjść ze splajna i później próbować coś z "Lathe", czy może z cylindra. Największym problemem jest wtłoczenie górnej części cylindra, tak aby powstała bryła podobna do szklanki. Proszę o pomoc. Jestem początkującym.
Napisano 15 Grudzień 200618 l oby2 metody są dobre żeby uzyskac szklankę :) jak robisz z cylindra to po utworzeniu go zrób convert to poly albo mesh, zaznacz w trybie edycji poly górę i przesuń ją do środka cylindra albo zrób przekrój szklanki splajnem i wytłocz Lathe dookoła
Napisano 15 Grudzień 200618 l Autor Zdecydowanie pierwszy spsoób wydaje mi się łatwiejszy. A kiedy robię splajnem i robię 'Lathe', to co muszę zrobić, aby wtłoczyć górę bryły, aż do dna?
Napisano 15 Grudzień 200618 l nie musisz nic wtłaczać - wyobraź sobie ze przecinasz szklankę laserem musisz mieć utworzony pełen, zamknięty z 2 stron obrys przeciętej połówki szkalnki
Napisano 15 Grudzień 200618 l Dla mnie łatwiejsze jest zrobienie szklanki z cylindra. Kilka chwil i gotowa ;) Ale każdy ma swoje własne zdanie. Pozdro
Napisano 17 Grudzień 200618 l Autor Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego opiszę kolejny problem tutaj. Stworzyłem wstępny projekt szklanki i chciałbym ją wypełnić cieczą. Niestety nie mam pomysłu jak to zrobić. Zaznaczam wewnętrzną część szklanki i....? Co dalej? Nie mogę użyć Extrude(bo to tylko do slpajnów)....proszę o pomoc. Zamieszczam zdjęcie, żeby lepiej wyjaśnić sytuację.
Napisano 17 Grudzień 200618 l Musisz stworzyć drugi obiekt w środku. Oczywiście dopasowany do szklanki. Najlepiej skopiuj te wewnętrzne ścianki szklanki.
Napisano 17 Grudzień 200618 l Autor Tak też zrobiłem, tylko co mi dało to, że odwróciłem wnętrze szklanki?