iza0804 Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 Witam! Nie wiem czy to rzeczywisty problem, czy tylko moja ignorancja; w zakładce Material/MapBrowser nie mam materiału "mental ray" tylko czarny kwadrat. Po nałożeniu "go" na obiekt po wyrenderowaniu nie widać nawet obiektu. Czy poza tym że mental sam w sobie jest powinnam zainstalować jakieś nakładki czy coś?
piotrek Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 Nie, nie trzeba nic dodatkowo instalować ;] Poszukaj sobie najlepiej w Internecie tutków dotyczących mentala, w ten sposób najlłatwiej można się nauczyć.
Temporal Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 Materiał mental ray to chyba bardziej w material editorze. A no i żeby bawić się materiałem mental ray i jego shaderami to trzeba wcześniej ustawić jako silnik renderujący mental ray.
iza0804 Napisano 16 Grudzień 2006 Autor Napisano 16 Grudzień 2006 Uściślając: - wybrałam mental jako silnik renderujący - w Material Editor wybrałam "get material" (czy materiał można wybrać jakoś inaczej?)
Temporal Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 Heh raczej naciśnij na ten przycisk co pisze na nim standard (defultowo tak powinien wyglądać ten przycisk) i tam wybierz mental ray material. BTW chyba lepiej najpierw opanować podstawy i pobawić się scanlinem na początek a później przejść na mentala.
iza0804 Napisano 16 Grudzień 2006 Autor Napisano 16 Grudzień 2006 Właśnie w tym problem, że po naciśnięciu "standard" nie ma tego materiału. (Może Ty Temporal masz inaczej, ale u mnie "przyciski": "get material" i "standard" dają ten sam efekt - otworzenie okna "Material/Map Browser".)
Temporal Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 a masz w ogóle jakieś zółte materiały bo te podstawe są zielone A jakiego masz maxa bo mental jest chyba od 6 dopiero.
iza0804 Napisano 16 Grudzień 2006 Autor Napisano 16 Grudzień 2006 - wersja: 3ds max 9 32-bit - mam wszystkie inne żółte materiały (Arch & Design, Car Paint Material, DGS Material, Glass, SSS)
Temporal Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 Heh to już sam nie wiem. Ja mam maxa 8 no ale jeżeli masz DGS, Glassa, SSS'a i inne to raczej mental ray material też powinien być. Teraz to musi tu zajrzeć Tweety bo z tego co wiem ma on maxa 9 i napewno coś doradzi. Mnie się zdaje że robisz wszystko poprawnie no ale niewiem czemu tak się dzieje że tego materiału nie ma.
tweety Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 ech... spece od mentala... :] materiał mental ray jest wyjściowym elementem do komponowania materiałów. załaduj materiał mental ray w slocie Surface załaduj shader np: metal(lume) i po kłopocie. aby mental mógł coś wyrenderować z materiałem mental ray to musisz wpierw coś do niego włożyć. slot Surface deklaruje jakim shaderem chcesz się posługiwać przy tworzeniu materiału. poza tym co chcesz wyrenderować? jeśli chcesz stworzyć materiał np: metalu to wystarczy ci mental ray i w slocie surface metal(lume) ale jesli chcesz zrobić panele podłogowe to polecam bardziej Arch&Design (tylko w maxie9). to nowość w pakiecie mentala. tym jednym materiałem możesz właściwie ozdobić wszystko: od metalu aż do ceramiki i paneli kończąc. na okrasę polecam tutorial po DGS material gdzie widać jak użyłem materiał mental ray: http://www.max3d.pl/tut.php?id=285 Pozdrawiam
iza0804 Napisano 29 Grudzień 2006 Autor Napisano 29 Grudzień 2006 Dzięki tweety! - właśnie o to mi chodziło - wszystko działa. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się