Jump to content

brak materiału "mental ray"


iza0804
 Share

Recommended Posts

Witam!

Nie wiem czy to rzeczywisty problem, czy tylko moja ignorancja; w zakładce Material/MapBrowser nie mam materiału "mental ray" tylko czarny kwadrat. Po nałożeniu "go" na obiekt po wyrenderowaniu nie widać nawet obiektu. Czy poza tym że mental sam w sobie jest powinnam zainstalować jakieś nakładki czy coś?

Link to comment
Share on other sites

Heh raczej naciśnij na ten przycisk co pisze na nim standard (defultowo tak powinien wyglądać ten przycisk) i tam wybierz mental ray material.

BTW chyba lepiej najpierw opanować podstawy i pobawić się scanlinem na początek a później przejść na mentala.

Link to comment
Share on other sites

Heh to już sam nie wiem. Ja mam maxa 8 no ale jeżeli masz DGS, Glassa, SSS'a i inne to raczej mental ray material też powinien być. Teraz to musi tu zajrzeć Tweety bo z tego co wiem ma on maxa 9 i napewno coś doradzi. Mnie się zdaje że robisz wszystko poprawnie no ale niewiem czemu tak się dzieje że tego materiału nie ma.

Link to comment
Share on other sites

ech... spece od mentala... :]

 

materiał mental ray jest wyjściowym elementem do komponowania materiałów.

załaduj materiał mental ray w slocie Surface załaduj shader np: metal(lume) i po kłopocie. aby mental mógł coś wyrenderować z materiałem mental ray to musisz wpierw coś do niego włożyć.

slot Surface deklaruje jakim shaderem chcesz się posługiwać przy tworzeniu materiału.

 

poza tym co chcesz wyrenderować? jeśli chcesz stworzyć materiał np: metalu to wystarczy ci mental ray i w slocie surface metal(lume)

 

ale jesli chcesz zrobić panele podłogowe to polecam bardziej Arch&Design (tylko w maxie9). to nowość w pakiecie mentala. tym jednym materiałem możesz właściwie ozdobić wszystko: od metalu aż do ceramiki i paneli kończąc.

 

na okrasę polecam tutorial po DGS material gdzie widać jak użyłem materiał mental ray:

http://www.max3d.pl/tut.php?id=285

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy