Napisano 7 Październik 200222 l Witam! Czy ktos z Szanownych listowiczow zajmowal sie animacja slonca w scenie? Dajmy na to animowal jego ruch i zmienial dynamicznie barwe swiatla (nad ranem i wieczorem nieco widmo przesuniete w czerwienie). Ciekawi mnie jak sobie z tym radziliscie... Nieukrywam, ze szukam zlotego srodka - te ostre cienie!!! Serdecznie Pozdrawiam
Napisano 7 Październik 200222 l Jesli to tylko problem ostrych cieni to byl na tej stronie kiedys patch do maxa, ktory naprawial ten problem. Scanline dawal za ostre cienie, wiec ktos to naprawil :) Mozesz tez pobawic sie z FR albo MR albo Brazilem albo VRay\'em. Musisz tylko \"troszke\" przy nich posiedziec :)
Napisano 8 Październik 200222 l Autor Witam! Gdyby chodzilo tylko o cienie :D !!! Byc moze bym sobie z tym poradzil (predzej czy pozniej :D) ale niestety jestem w tematyce 3D neofita i zbieram maxymalnie duzo informacji by samemu jak najmniej bladzic i sie nie wsciekac przy rozgryzaniu problemow. Faktem jest, ze trzeba sporo, naprawde sporo posiedziec nad MAX\'em by wycisnac z niego to czego oczekuje, ale nie oszukujmy sie - fotografia zajmuje sie z przerwami od \'83 (czasem bywalo, ze zawodowo), a maxa chwycilem jakies 3 tygodnie temu, no i co tu duzo mowic - wzielo mnie jak diabli :D Ostatni myslalem, ze szlak mnie trafi jak sie MAXIO nie otworzyl ale z pomoca KLICKA palpitacja ustala :D Podsumjmy: interesi mnie temat zarowno cienia, zmiennosci swiatla o roznych porach roku... i na roznych szerokosciach geograficznych - a jakze!!! W fotografi to Bozia :D troszczy sie o swiatelko a w MAX-ie ta rola spada na nasze glowy. Serdecznie pozdrawiam
Napisano 8 Październik 200222 l ja ciekawe efekty świetlne uzyskuje przyłączając spheregizmo do światła (tak żeby miały pivot w jednym punkcie. w sphere gizmo daje z enviroment dust devil\'a ustawiam ną rozświetlanie przez światła (constant/ lambert/ phong) noise daje na 1 poziom, i size 0, potem eksperymentuje z density, kolorami wielkością gizmo i ilością sampli. jakbym mógł to podobnie bawiłbym się z afterburnem i ultrashokiem - o ile wiem mają większe możliwości od dust devila. jeśli chodzi o cienie i światło naturalne to vray (niestety dust devil nie widzi świateł vray\'a i irradiance map): światła vray\'a z miękimi cieniami i irradiance map.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto