Napisano 22 Grudzień 200618 l Witam. Ostatnio grywając w różne gry 3D zauważyłem jeden effekt. Kiedy postać się porusza, widoczne są dwa jak gdyby rodzaje tekstur (moze to tylko effekt). Z daleka ziemia lub trawa jest pozbawiona jakichkolwiek detali natomiast zbliżjąc tekstury np. trawy zaczynając być corazbardziej widoczne i zupełnie z bliska, trawa jest pełna szczegółów. Zauważyłem to w grze Tiger Woods i chyba w WoW, ale nie jestem pewien tej drugiej gry. Czy to jest na tej samej zasadzie jak Fall Out, ze mozna ustawic inna teksture patrzac pod innym katem? pozdrawiam.
Napisano 22 Grudzień 200618 l DirectX sam to robi jeżeli ma włączone używanie mipmap (kolejne tekstury, z których każda ma powierzchnie 1/4 poprzedniej). Ma tu też znaczenie rodzaj filtrowania tekstur (bilinear vs trilinear).
Napisano 22 Grudzień 200618 l Autor Hynol napisał: DirectX sam to robi jeżeli ma włączone używanie mipmap (kolejne tekstury, z których każda ma powierzchnie 1/4 poprzedniej). Ma tu też znaczenie rodzaj filtrowania tekstur (bilinear vs trilinear). No wlasnie. Dziekie wielkie. Acha, rozumiem, ze trilinear jest efektowniejsza i wymagajaca lepszego sprzetu! Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto