Druid Napisano 22 Grudzień 2006 Napisano 22 Grudzień 2006 Witam. Ostatnio grywając w różne gry 3D zauważyłem jeden effekt. Kiedy postać się porusza, widoczne są dwa jak gdyby rodzaje tekstur (moze to tylko effekt). Z daleka ziemia lub trawa jest pozbawiona jakichkolwiek detali natomiast zbliżjąc tekstury np. trawy zaczynając być corazbardziej widoczne i zupełnie z bliska, trawa jest pełna szczegółów. Zauważyłem to w grze Tiger Woods i chyba w WoW, ale nie jestem pewien tej drugiej gry. Czy to jest na tej samej zasadzie jak Fall Out, ze mozna ustawic inna teksture patrzac pod innym katem? pozdrawiam.
Hynol Napisano 22 Grudzień 2006 Napisano 22 Grudzień 2006 DirectX sam to robi jeżeli ma włączone używanie mipmap (kolejne tekstury, z których każda ma powierzchnie 1/4 poprzedniej). Ma tu też znaczenie rodzaj filtrowania tekstur (bilinear vs trilinear).
Druid Napisano 22 Grudzień 2006 Autor Napisano 22 Grudzień 2006 DirectX sam to robi jeżeli ma włączone używanie mipmap (kolejne tekstury, z których każda ma powierzchnie 1/4 poprzedniej). Ma tu też znaczenie rodzaj filtrowania tekstur (bilinear vs trilinear). No wlasnie. Dziekie wielkie. Acha, rozumiem, ze trilinear jest efektowniejsza i wymagajaca lepszego sprzetu! Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się