Jump to content

Efekt głębii.


Druid
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Ostatnio grywając w różne gry 3D zauważyłem jeden effekt.

 

Kiedy postać się porusza, widoczne są dwa jak gdyby rodzaje tekstur (moze to tylko effekt). Z daleka ziemia lub trawa jest pozbawiona jakichkolwiek detali natomiast zbliżjąc tekstury np. trawy zaczynając być corazbardziej widoczne i zupełnie z bliska, trawa jest pełna szczegółów. Zauważyłem to w grze Tiger Woods i chyba w WoW, ale nie jestem pewien tej drugiej gry.

 

Czy to jest na tej samej zasadzie jak Fall Out, ze mozna ustawic inna teksture patrzac pod innym katem?

 

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

DirectX sam to robi jeżeli ma włączone używanie mipmap (kolejne tekstury, z których każda ma powierzchnie 1/4 poprzedniej). Ma tu też znaczenie rodzaj filtrowania tekstur (bilinear vs trilinear).

 

No wlasnie. Dziekie wielkie. Acha, rozumiem, ze trilinear jest efektowniejsza i wymagajaca lepszego sprzetu!

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy