Napisano 26 Grudzień 200618 l Witam Jak myślicie Jak najlepiej oświetlić obiekt który składa się tylko z czarnych błyszczących części? Równomierny sky light sprawi że będą widoczne dobrze szczegóły ale całość raczej będzie sprawiało wrażenie matowego. (a tak bym do końca nie chciał) Natomiast światła bardzo skupione - mocne bliki na obiekcie, duży kontrast, zanik szczegółów w wielu partiach obrazu. Szukam propozycji, najodpowiedniejszego oświetlenia, może coś poradzicie :) Renderuje w brazilu, najbardziej zastanawiam się jak rozłożyć oświetlenie.
Napisano 26 Grudzień 200618 l Przedewszystkim wrzuc jakies hdr do enviroment. O ile dobrze pamietam z czasow uzywania brazila, to on mial area lights, wiec tym mozesz oswietlac, powinno ladnie odbijac te swiatelka, a zarazelm miekkie cienie. pozdrawiam Mirach
Napisano 26 Grudzień 200618 l Autor ok :) A macie jakieś sprawdzone ustawienia tych arealight? Gdzie te płaszczyzny świecące ustawić, ile, jakiej mocy względem siebie i jakiej wielkości żeby było ciekawie?
Napisano 26 Grudzień 200618 l Ja ostatnio odpuscilem troche renderowanie na rzecz modelingu. Ale przepis na dobre oswietlenie jest dla mnie taki: rezerwuje sobie pare godzin na rendery testowe :) A tak serio, to jak chcesz zrobic studyjny render, to poczytaj o ustawieniach swiatla w fotografii, zacznij od standartowej 3 punktówki a dalej to juz eksperymenty. powodzenia Mirach
Napisano 26 Grudzień 200618 l Czarne obiekty nie tyle się oświetla co dobrze ustawia studio. HDRka tutaj jest jednym rozwiązaniem, ale lepiej dodać płaszczyzny z iluminacją + jakiś reflektor.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto