Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Jak myślicie

Jak najlepiej oświetlić obiekt który składa się tylko z czarnych błyszczących części?

Równomierny sky light sprawi że będą widoczne dobrze szczegóły ale całość raczej będzie sprawiało wrażenie matowego. (a tak bym do końca nie chciał)

Natomiast światła bardzo skupione - mocne bliki na obiekcie, duży kontrast, zanik szczegółów w wielu partiach obrazu.

Szukam propozycji, najodpowiedniejszego oświetlenia, może coś poradzicie :)

Renderuje w brazilu, najbardziej zastanawiam się jak rozłożyć oświetlenie.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 812
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przedewszystkim wrzuc jakies hdr do enviroment. O ile dobrze pamietam z czasow uzywania brazila, to on mial area lights, wiec tym mozesz oswietlac, powinno ladnie odbijac te swiatelka, a zarazelm miekkie cienie.

pozdrawiam

Mirach

Napisano
  • Autor

ok :)

A macie jakieś sprawdzone ustawienia tych arealight?

Gdzie te płaszczyzny świecące ustawić, ile, jakiej mocy względem siebie i jakiej wielkości żeby było ciekawie?

Napisano

Ja ostatnio odpuscilem troche renderowanie na rzecz modelingu. Ale przepis na dobre oswietlenie jest dla mnie taki: rezerwuje sobie pare godzin na rendery testowe :) A tak serio, to jak chcesz zrobic studyjny render, to poczytaj o ustawieniach swiatla w fotografii, zacznij od standartowej 3 punktówki a dalej to juz eksperymenty.

 

powodzenia

Mirach

Napisano

Czarne obiekty nie tyle się oświetla co dobrze ustawia studio. HDRka tutaj jest jednym rozwiązaniem, ale lepiej dodać płaszczyzny z iluminacją + jakiś reflektor.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności