Tomson Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Witam Jak myślicie Jak najlepiej oświetlić obiekt który składa się tylko z czarnych błyszczących części? Równomierny sky light sprawi że będą widoczne dobrze szczegóły ale całość raczej będzie sprawiało wrażenie matowego. (a tak bym do końca nie chciał) Natomiast światła bardzo skupione - mocne bliki na obiekcie, duży kontrast, zanik szczegółów w wielu partiach obrazu. Szukam propozycji, najodpowiedniejszego oświetlenia, może coś poradzicie :) Renderuje w brazilu, najbardziej zastanawiam się jak rozłożyć oświetlenie.
mirach Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Przedewszystkim wrzuc jakies hdr do enviroment. O ile dobrze pamietam z czasow uzywania brazila, to on mial area lights, wiec tym mozesz oswietlac, powinno ladnie odbijac te swiatelka, a zarazelm miekkie cienie. pozdrawiam Mirach
Tomson Napisano 26 Grudzień 2006 Autor Napisano 26 Grudzień 2006 ok :) A macie jakieś sprawdzone ustawienia tych arealight? Gdzie te płaszczyzny świecące ustawić, ile, jakiej mocy względem siebie i jakiej wielkości żeby było ciekawie?
mirach Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Ja ostatnio odpuscilem troche renderowanie na rzecz modelingu. Ale przepis na dobre oswietlenie jest dla mnie taki: rezerwuje sobie pare godzin na rendery testowe :) A tak serio, to jak chcesz zrobic studyjny render, to poczytaj o ustawieniach swiatla w fotografii, zacznij od standartowej 3 punktówki a dalej to juz eksperymenty. powodzenia Mirach
Hynol Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Czarne obiekty nie tyle się oświetla co dobrze ustawia studio. HDRka tutaj jest jednym rozwiązaniem, ale lepiej dodać płaszczyzny z iluminacją + jakiś reflektor.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się