Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jak pozbyc sie tego efektu?

podkrecanie bonuces, view rate sec rate i image sampling control niewiele pomaga a wydluza niemilosiernie render.

moze ustawienia materialu? jakies dodatkowe swiatlo, fotony?

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pomieszczenie zamkniete (dlugosc 25m, szerokosc 15m wysokosc 8m). skylight na 1, 2 x rectangle area w oknach po 400000 fotonow kazde).

 

image sampling control: min 1, max 3

viev rate 50

sec rate 50

jak potkrece na wiecej to masakra - czas

wiec wyzylowane wszystko na maxa:(

 

 

>Jezeli to jest zamknieta przestrzen to lepiej uzyj fotonow, zeby sie pozbyc tych ziarenek musisz podkrecic view rate i sec rate 1/3 view

 

1/3 chodzi ci o proporcje? np. view rate 15 sec rate 45?

Napisano

sec dotyczy tylko i wylacznie odbic i refrakcji - jesli takowych w scenie nie masz to wartosc jest nieistotna

co do view rate: zacznij od 20 jesli render jest brzydki idz w gore tak co 5 az bedzie ladne

nie licz na szybkosc - w trudnych scenach QMC brazila jest niemilosiernie wolny

sprobuj rzeczywiscie fotony, ale z nimi tez jest duzo zamieszania, a i z dokladnoscia (patrz: trudne sceny) jest roznie... ale od fotonowow sa inni specjalisci - ja fotonow nie cierpie (czas poswiecony na ustawianie fotonow pod dana scene wole przeznaczyc na sen, a w tym czasie qmc ladnie mi obrazek wyliczy)

Napisano

chodzi mi o takie oswietlenie sceny - bo rozwiazuje ono moje problemy z tym ziarnem. generalnie sprawa tyczy sie tych swiatel omni w strodku pomieszczenia - maja one multi na 0,01 (skrajnie niskie) ale 50000 fotonow i sprawiaja ze nie ma takiej \"kaszki\" i plam w rogach pomieszczenia.

Zmierzam do tego ze same swiatla rectangle area w moim przypadku niosa za malo fotonow, tzn. nawet nie zamalo ale \"zywotnosc\" tych fotonow zanika po jakis 10m, chodzi mi wlasnie o to czy da sie jakos wydluzyc zywotnosc tych fotonow (od area) i wywalic ze srodka sceny te swiatla omni? zamieszalem troche, ale rysunek chyba wszystko wyjasni.

Napisano

z kazdego swiatla pusc max 50tys fotonow, z diffuse depth co najmniej na 7, ustaw estimator na analisis i patrz na kolory jakie sie pojwia na scenie, ustaw max search radius tak zeby nie bylo niebieskich plam, a wylacznie zielone(na granicy najlepiej).

W luma daj bounces na 2, view rate z 30, ziarno moze pochodzic od cieni ze swiatel area, wiec w area light options zwieksz max samples na 1000, i max error zmniejsz do 0,1.(to powinno wydluzyc render kilka razy)

Napisano
Originally posted by Tomek Januszkiewicz

z kazdego swiatla pusc max 50tys fotonow, z diffuse depth co najmniej na 7, ustaw estimator na analisis i patrz na kolory jakie sie pojwia na scenie, ustaw max search radius tak zeby nie bylo niebieskich plam, a wylacznie zielone(na granicy najlepiej).

 

 

rozumiem ze to pierwszy etap, gdy dobiore max search radius ustawiam bonuces na 2? nie do konca tez rozumiem o co chodzi z tym max search radius - czy nie ma on obejmowac calej mojej sceny?

i pytanie o estimator analis tylko dla testowania - czy dla rendera koncowego rowniez? wogole czym sie rozni basic od advenced i analis?

Napisano

Ja wiem, ze Brazil jest jakosciowy swietny, ale kurde, panowie, zobaczcie ile trzeba sie nameczyc aby go dobrze ustawic. Zamiast pracowac nad scena czlowiek siedzi nad parametrami renderingu - nie tedy chyba droga...

Napisano

gdy ustawilem patametry tak jak mowil mi Tomasz wyszlo super! - niestety czas brazila byl nie do przyjecia.

 

to efekt pol godzinnej zabawy v-ray`em - bez praktycznie zadnej znajomosci rendera:):

Napisano

\"mage sampling control: min 1, max 3

viev rate 50

sec rate 50 \"\"

 

 

tutaj popelniles blad, i to wykozystali podstepni naganiacze Vraya !!hehe

ale powodzenia z V-rayem... najwidoczniej nie byles zakochany w Brazilu jak my

 

uzywanie fotonuf i nie ustawienie undersamplingu spowodowalo ziarno u ciebie. Glupota jest uzywanie dla 1,3 samplingu.. fotonuf ,ich po prostu prawie nie widac.. hehea ziarno masz z QMC

poza tym View do Sec rate jest jak 1/3

przy fotonach i undersamplingu.. i tego sie trzeba trzmac.. inaczej jest ptrzy QMC i regatheringu

 

no coz, ale co si ebede rozwodzil, Vray zrobi to w pare sekund , plastic fantastic

 

powodzenia

 

fotoas

Napisano

eee. fotoas, nie tak do konca plastic fantastic...

najbardziej plastyczne raye wychodza mi z mentala, ale jego szybkosc FG (v2.1) jest porazajaca... lepsza nawet niz QMC Brazila ;)

Napisano

Dzieki za wszystkie uwagi i komentarze. Fototas nie odpuscilem sobie brazilka, wiec Twoje uwagi sa b. cenne. Poprostu spieszylem sie z oddaniem projektu i juz nie maialem czasu na zabawy z tym renderam. Od jutra zabieram sie znow za katowanie fotonow w brazilu:)

 

pzd.

Napisano

Witam!

Plastic fantastic i naganiacze vray\'a...

Dobry tekst! [lol2] Podoba mi sie! A tak w

ogole, to fakt, Brazil to uparte stworzenie

i czasem plata figle, ale w tym momencie

chyba tylko Mental Ray jest jakosciowo

lepszy (...ale jeszcze bardziej toporny we

wspolpracy i niestety powolny!)...

Ja zostane przy swoim upartym osiolku...

(albo jak zainstaluje max R6 to moze na

Mentala sie przesiade, ale...)

Pozdrawiam!

Gość User190
Napisano

Ech.. chłopaki starają się, jak mogą i Brazil rządzi!! :cool:

Póki co jest najlepszy.. może Mental go prześciga, ale i tak wszyscy go kochają :P

Napisano

Nie wszyscy! Ja go nie kocham :P.

Mental jest lepszy :P

Jeszcze będziecie wspominać moje słowa, kiedy zapuścicie sobie na noc renderka w mentalu [lol2].

 

Dobra uciekam, bo mnie tu jeszcze zlinczują.

[dresik]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności