Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

jak pozbyc sie tego efektu?

podkrecanie bonuces, view rate sec rate i image sampling control niewiele pomaga a wydluza niemilosiernie render.

moze ustawienia materialu? jakies dodatkowe swiatlo, fotony?

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jezeli to jest zamknieta przestrzen to lepiej uzyj fotonow, zeby sie pozbyc tych ziarenek musisz podkrecic view rate i sec rate 1/3 view

Napisano
  • Autor

pomieszczenie zamkniete (dlugosc 25m, szerokosc 15m wysokosc 8m). skylight na 1, 2 x rectangle area w oknach po 400000 fotonow kazde).

 

image sampling control: min 1, max 3

viev rate 50

sec rate 50

jak potkrece na wiecej to masakra - czas

wiec wyzylowane wszystko na maxa:(

 

 

>Jezeli to jest zamknieta przestrzen to lepiej uzyj fotonow, zeby sie pozbyc tych ziarenek musisz podkrecic view rate i sec rate 1/3 view

 

1/3 chodzi ci o proporcje? np. view rate 15 sec rate 45?

Napisano

sec dotyczy tylko i wylacznie odbic i refrakcji - jesli takowych w scenie nie masz to wartosc jest nieistotna

co do view rate: zacznij od 20 jesli render jest brzydki idz w gore tak co 5 az bedzie ladne

nie licz na szybkosc - w trudnych scenach QMC brazila jest niemilosiernie wolny

sprobuj rzeczywiscie fotony, ale z nimi tez jest duzo zamieszania, a i z dokladnoscia (patrz: trudne sceny) jest roznie... ale od fotonowow sa inni specjalisci - ja fotonow nie cierpie (czas poswiecony na ustawianie fotonow pod dana scene wole przeznaczyc na sen, a w tym czasie qmc ladnie mi obrazek wyliczy)

Napisano
  • Autor

chodzi mi o takie oswietlenie sceny - bo rozwiazuje ono moje problemy z tym ziarnem. generalnie sprawa tyczy sie tych swiatel omni w strodku pomieszczenia - maja one multi na 0,01 (skrajnie niskie) ale 50000 fotonow i sprawiaja ze nie ma takiej \"kaszki\" i plam w rogach pomieszczenia.

Zmierzam do tego ze same swiatla rectangle area w moim przypadku niosa za malo fotonow, tzn. nawet nie zamalo ale \"zywotnosc\" tych fotonow zanika po jakis 10m, chodzi mi wlasnie o to czy da sie jakos wydluzyc zywotnosc tych fotonow (od area) i wywalic ze srodka sceny te swiatla omni? zamieszalem troche, ale rysunek chyba wszystko wyjasni.

Napisano

z kazdego swiatla pusc max 50tys fotonow, z diffuse depth co najmniej na 7, ustaw estimator na analisis i patrz na kolory jakie sie pojwia na scenie, ustaw max search radius tak zeby nie bylo niebieskich plam, a wylacznie zielone(na granicy najlepiej).

W luma daj bounces na 2, view rate z 30, ziarno moze pochodzic od cieni ze swiatel area, wiec w area light options zwieksz max samples na 1000, i max error zmniejsz do 0,1.(to powinno wydluzyc render kilka razy)

Napisano
  • Autor
Originally posted by Tomek Januszkiewicz

z kazdego swiatla pusc max 50tys fotonow, z diffuse depth co najmniej na 7, ustaw estimator na analisis i patrz na kolory jakie sie pojwia na scenie, ustaw max search radius tak zeby nie bylo niebieskich plam, a wylacznie zielone(na granicy najlepiej).

 

 

rozumiem ze to pierwszy etap, gdy dobiore max search radius ustawiam bonuces na 2? nie do konca tez rozumiem o co chodzi z tym max search radius - czy nie ma on obejmowac calej mojej sceny?

i pytanie o estimator analis tylko dla testowania - czy dla rendera koncowego rowniez? wogole czym sie rozni basic od advenced i analis?

Napisano

Ja wiem, ze Brazil jest jakosciowy swietny, ale kurde, panowie, zobaczcie ile trzeba sie nameczyc aby go dobrze ustawic. Zamiast pracowac nad scena czlowiek siedzi nad parametrami renderingu - nie tedy chyba droga...

Napisano
  • Autor

gdy ustawilem patametry tak jak mowil mi Tomasz wyszlo super! - niestety czas brazila byl nie do przyjecia.

 

to efekt pol godzinnej zabawy v-ray`em - bez praktycznie zadnej znajomosci rendera:):

Napisano

Wez pod uwage to ze jakosc oswietlenia spadla ci wraz z czasem renderingu

BRAZIL RULEZ!

 

Napisano

\"mage sampling control: min 1, max 3

viev rate 50

sec rate 50 \"\"

 

 

tutaj popelniles blad, i to wykozystali podstepni naganiacze Vraya !!hehe

ale powodzenia z V-rayem... najwidoczniej nie byles zakochany w Brazilu jak my

 

uzywanie fotonuf i nie ustawienie undersamplingu spowodowalo ziarno u ciebie. Glupota jest uzywanie dla 1,3 samplingu.. fotonuf ,ich po prostu prawie nie widac.. hehea ziarno masz z QMC

poza tym View do Sec rate jest jak 1/3

przy fotonach i undersamplingu.. i tego sie trzeba trzmac.. inaczej jest ptrzy QMC i regatheringu

 

no coz, ale co si ebede rozwodzil, Vray zrobi to w pare sekund , plastic fantastic

 

powodzenia

 

fotoas

Napisano

eee. fotoas, nie tak do konca plastic fantastic...

najbardziej plastyczne raye wychodza mi z mentala, ale jego szybkosc FG (v2.1) jest porazajaca... lepsza nawet niz QMC Brazila ;)

Napisano

dobrze ze napisales ze wychodza \'Ci\'

bo uz bylem sklonny uwierzyc

 

fotoas

Napisano
  • Autor

Dzieki za wszystkie uwagi i komentarze. Fototas nie odpuscilem sobie brazilka, wiec Twoje uwagi sa b. cenne. Poprostu spieszylem sie z oddaniem projektu i juz nie maialem czasu na zabawy z tym renderam. Od jutra zabieram sie znow za katowanie fotonow w brazilu:)

 

pzd.

Napisano

Witam!

Plastic fantastic i naganiacze vray\'a...

Dobry tekst! [lol2] Podoba mi sie! A tak w

ogole, to fakt, Brazil to uparte stworzenie

i czasem plata figle, ale w tym momencie

chyba tylko Mental Ray jest jakosciowo

lepszy (...ale jeszcze bardziej toporny we

wspolpracy i niestety powolny!)...

Ja zostane przy swoim upartym osiolku...

(albo jak zainstaluje max R6 to moze na

Mentala sie przesiade, ale...)

Pozdrawiam!

Napisano

ja juz to zrobilem. i polecam wszystkim brazilowcom

nigdy juz do brazila nie wroce

ale jak cos to pomoge

 

pozdro

foto

Napisano

Brazil rządzi!! :P

Napisano

Ech.. chłopaki starają się, jak mogą i Brazil rządzi!! :cool:

Póki co jest najlepszy.. może Mental go prześciga, ale i tak wszyscy go kochają :P

Napisano

Nie wszyscy! Ja go nie kocham :P.

Mental jest lepszy :P

Jeszcze będziecie wspominać moje słowa, kiedy zapuścicie sobie na noc renderka w mentalu [lol2].

 

Dobra uciekam, bo mnie tu jeszcze zlinczują.

[dresik]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności