Napisano 17 Październik 200321 l jak pozbyc sie tego efektu? podkrecanie bonuces, view rate sec rate i image sampling control niewiele pomaga a wydluza niemilosiernie render. moze ustawienia materialu? jakies dodatkowe swiatlo, fotony?
Napisano 17 Październik 200321 l Jezeli to jest zamknieta przestrzen to lepiej uzyj fotonow, zeby sie pozbyc tych ziarenek musisz podkrecic view rate i sec rate 1/3 view
Napisano 17 Październik 200321 l Autor pomieszczenie zamkniete (dlugosc 25m, szerokosc 15m wysokosc 8m). skylight na 1, 2 x rectangle area w oknach po 400000 fotonow kazde). image sampling control: min 1, max 3 viev rate 50 sec rate 50 jak potkrece na wiecej to masakra - czas wiec wyzylowane wszystko na maxa:( >Jezeli to jest zamknieta przestrzen to lepiej uzyj fotonow, zeby sie pozbyc tych ziarenek musisz podkrecic view rate i sec rate 1/3 view 1/3 chodzi ci o proporcje? np. view rate 15 sec rate 45?
Napisano 18 Październik 200321 l sec dotyczy tylko i wylacznie odbic i refrakcji - jesli takowych w scenie nie masz to wartosc jest nieistotna co do view rate: zacznij od 20 jesli render jest brzydki idz w gore tak co 5 az bedzie ladne nie licz na szybkosc - w trudnych scenach QMC brazila jest niemilosiernie wolny sprobuj rzeczywiscie fotony, ale z nimi tez jest duzo zamieszania, a i z dokladnoscia (patrz: trudne sceny) jest roznie... ale od fotonowow sa inni specjalisci - ja fotonow nie cierpie (czas poswiecony na ustawianie fotonow pod dana scene wole przeznaczyc na sen, a w tym czasie qmc ladnie mi obrazek wyliczy)
Napisano 18 Październik 200321 l Autor chodzi mi o takie oswietlenie sceny - bo rozwiazuje ono moje problemy z tym ziarnem. generalnie sprawa tyczy sie tych swiatel omni w strodku pomieszczenia - maja one multi na 0,01 (skrajnie niskie) ale 50000 fotonow i sprawiaja ze nie ma takiej \"kaszki\" i plam w rogach pomieszczenia. Zmierzam do tego ze same swiatla rectangle area w moim przypadku niosa za malo fotonow, tzn. nawet nie zamalo ale \"zywotnosc\" tych fotonow zanika po jakis 10m, chodzi mi wlasnie o to czy da sie jakos wydluzyc zywotnosc tych fotonow (od area) i wywalic ze srodka sceny te swiatla omni? zamieszalem troche, ale rysunek chyba wszystko wyjasni.
Napisano 18 Październik 200321 l z kazdego swiatla pusc max 50tys fotonow, z diffuse depth co najmniej na 7, ustaw estimator na analisis i patrz na kolory jakie sie pojwia na scenie, ustaw max search radius tak zeby nie bylo niebieskich plam, a wylacznie zielone(na granicy najlepiej). W luma daj bounces na 2, view rate z 30, ziarno moze pochodzic od cieni ze swiatel area, wiec w area light options zwieksz max samples na 1000, i max error zmniejsz do 0,1.(to powinno wydluzyc render kilka razy)
Napisano 18 Październik 200321 l Autor Originally posted by Tomek Januszkiewicz z kazdego swiatla pusc max 50tys fotonow, z diffuse depth co najmniej na 7, ustaw estimator na analisis i patrz na kolory jakie sie pojwia na scenie, ustaw max search radius tak zeby nie bylo niebieskich plam, a wylacznie zielone(na granicy najlepiej). rozumiem ze to pierwszy etap, gdy dobiore max search radius ustawiam bonuces na 2? nie do konca tez rozumiem o co chodzi z tym max search radius - czy nie ma on obejmowac calej mojej sceny? i pytanie o estimator analis tylko dla testowania - czy dla rendera koncowego rowniez? wogole czym sie rozni basic od advenced i analis?
Napisano 18 Październik 200321 l Ja wiem, ze Brazil jest jakosciowy swietny, ale kurde, panowie, zobaczcie ile trzeba sie nameczyc aby go dobrze ustawic. Zamiast pracowac nad scena czlowiek siedzi nad parametrami renderingu - nie tedy chyba droga...
Napisano 18 Październik 200321 l Autor gdy ustawilem patametry tak jak mowil mi Tomasz wyszlo super! - niestety czas brazila byl nie do przyjecia. to efekt pol godzinnej zabawy v-ray`em - bez praktycznie zadnej znajomosci rendera:):
Napisano 18 Październik 200321 l Wez pod uwage to ze jakosc oswietlenia spadla ci wraz z czasem renderingu BRAZIL RULEZ!
Napisano 31 Październik 200321 l \"mage sampling control: min 1, max 3 viev rate 50 sec rate 50 \"\" tutaj popelniles blad, i to wykozystali podstepni naganiacze Vraya !!hehe ale powodzenia z V-rayem... najwidoczniej nie byles zakochany w Brazilu jak my uzywanie fotonuf i nie ustawienie undersamplingu spowodowalo ziarno u ciebie. Glupota jest uzywanie dla 1,3 samplingu.. fotonuf ,ich po prostu prawie nie widac.. hehea ziarno masz z QMC poza tym View do Sec rate jest jak 1/3 przy fotonach i undersamplingu.. i tego sie trzeba trzmac.. inaczej jest ptrzy QMC i regatheringu no coz, ale co si ebede rozwodzil, Vray zrobi to w pare sekund , plastic fantastic powodzenia fotoas
Napisano 31 Październik 200321 l eee. fotoas, nie tak do konca plastic fantastic... najbardziej plastyczne raye wychodza mi z mentala, ale jego szybkosc FG (v2.1) jest porazajaca... lepsza nawet niz QMC Brazila ;)
Napisano 4 Listopad 200321 l dobrze ze napisales ze wychodza \'Ci\' bo uz bylem sklonny uwierzyc fotoas
Napisano 4 Listopad 200321 l Autor Dzieki za wszystkie uwagi i komentarze. Fototas nie odpuscilem sobie brazilka, wiec Twoje uwagi sa b. cenne. Poprostu spieszylem sie z oddaniem projektu i juz nie maialem czasu na zabawy z tym renderam. Od jutra zabieram sie znow za katowanie fotonow w brazilu:) pzd.
Napisano 23 Grudzień 200321 l Witam! Plastic fantastic i naganiacze vray\'a... Dobry tekst! [lol2] Podoba mi sie! A tak w ogole, to fakt, Brazil to uparte stworzenie i czasem plata figle, ale w tym momencie chyba tylko Mental Ray jest jakosciowo lepszy (...ale jeszcze bardziej toporny we wspolpracy i niestety powolny!)... Ja zostane przy swoim upartym osiolku... (albo jak zainstaluje max R6 to moze na Mentala sie przesiade, ale...) Pozdrawiam!
Napisano 31 Grudzień 200321 l ja juz to zrobilem. i polecam wszystkim brazilowcom nigdy juz do brazila nie wroce ale jak cos to pomoge pozdro foto
Napisano 4 Styczeń 200421 l Ech.. chłopaki starają się, jak mogą i Brazil rządzi!! :cool: Póki co jest najlepszy.. może Mental go prześciga, ale i tak wszyscy go kochają :P
Napisano 4 Styczeń 200421 l Nie wszyscy! Ja go nie kocham :P. Mental jest lepszy :P Jeszcze będziecie wspominać moje słowa, kiedy zapuścicie sobie na noc renderka w mentalu [lol2]. Dobra uciekam, bo mnie tu jeszcze zlinczują. [dresik]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto