smiler Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 Witam serdecznie. Robiłem ostatnio zdjęcia na blueboxie w ramach testów i chciałem połączyć je z obrazem z 3ds max-a. Kluczowanie wychodzi mi bardzo ładnie, jednak mam problem z ustawieniem dobrze sceny w maxie. Konkretnie nie potrafie ustawić dobrze kamery. Próbuje jakoś ustawić wirtualną kamere pamiętająć jak była ustawiona kamera w czasie zdjęć z blueboxem, ale nic z tego nie wychodzi. Scenę w 3d maxie stworzyłem w oparciu o rzeczywiste jednostki miary tak by się wszystko zgadzało, jednak jakbym mojej wirtualnej kamery nie ustawił to i tak nie wygląda to dobrze. Konkretnie powiem, że nie wychodzi mi ustalanie perspektywy jak i parametrów optyki w maxie tak by dwa te obrazy do siebie pasowały. Może znacie jakiś tutorial w którym taka procedura jest opisana?? z góry dziękuje za pomoc
Buckey Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 Napisz moze w takim razie jaki dokladnie masz problem z kamera, bo jesli nie jest to perspektywa ani FOV i zachowales jednostki i skale to co nie pasuje? Edit: Sorry, zle doczytalem :) czyli wlasnie z perspektywa itp masz problem... Jesli kamera byla ustawiona na statywie i nagranie jest z jednego puktu to jest pestka (Camera tracker jesli masz jakies odnosniki, punkty itp). Jesli nagranie jest z kamery ruchomej, obroty itp to jest wiekszy problem, wtedy trzeba uzyc Camera match, i wysledzic charakterystyczne punkty itp
piotrek Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 Do matchmovingu bardzo dobry jest program 2d3 boujou. http://www.2d3.com/
JmTm00 Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 ychym...i pamietaj ze musisz ten sam aperature width ustawic czy jakos tak
smiler Napisano 7 Styczeń 2007 Autor Napisano 7 Styczeń 2007 :) problem polega na tym że mi nie chodzi o match moving. obrazy mam statyczne, chce jedynie ustawić tak samo kamerę 3d maxa jak tą którą kręciłem. Próbowałem jakoś tak na oko to zrobić ale gdy połącze dwa obrazy to widać że do siebie nie pasują. po połączeniu obrazów postać którą skręciłem na blueboxie powinna znajdować się w określonym miejscu w scenie 3d a tym czasem wychodzi to tak że miejsce postaci w scenie jest dalej. To tak jakby chcieć posadzić kogoś na wituralnym fotelu i wszystko niby jest ok ale gdy się połączy te dwa obrazy to mimo tego że postać jest umiejscowiona prawidłowo w kadrze to wygląda tak jakby ten fotel był dalej. Nie zlewa się to
piotrek Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 To nakręć kamerą krótki filmik, wsadź do tego boujou, utworzy ci odpowiednie punkty i umieści kamerę w odpowiednm miejcu. Dodanie bryły 3d do tego to już wtedy błahostka. Renderniesz z tego jedną klatkę i wszystko powinno grać.
Orangegraphics Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 ja chyba wiem o co ci chodzi... FOV-em się pobaw w ustawieniach kamery. lensy są złe. tak mi sięwydaje
smiler Napisano 7 Styczeń 2007 Autor Napisano 7 Styczeń 2007 To nakręć kamerą krótki filmik, wsadź do tego boujou, utworzy ci odpowiednie punkty i umieści kamerę w odpowiednm miejcu. Dodanie bryły 3d do tego to już wtedy błahostka. Renderniesz z tego jedną klatkę i wszystko powinno grać. ale nie mam co kręcić bo ja już mam filmik na blueboxie, boujou odpada bo postać trzeba przecież zmaskować by nie robił na niej punktów a reszta jest niebieska więc z czego on te punkty ma zrobić?? ja chyba wiem o co ci chodzi... FOV-em się pobaw w ustawieniach kamery. lensy są złe. tak mi sięwydaje no właśnie bawie się cały czas tylko nie wiem czy takie ustawianie po omacku jest dobrym wyjściem, poza tym chodzi też o kąt pod jakim kamera patrzy na scenę. W rzeczywistości kręciłem pod kątem prostym ale nie ustawiałem tego z kontomierzem :) więc napewno jakieś lekkie odchylenia są.
chłopiec Napisano 9 Styczeń 2007 Napisano 9 Styczeń 2007 hehehe wyeksportuj gotową, wykluczowaną postać z alphą i nałóż ja jako animowaną teksturę na plana w scenie. potem można próbowac ręcznie wszystko ustawić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się