Jump to content

Ustawki - ziarnistosc


free_fly
 Share

Recommended Posts

tak, wiem, zgadza sie - temat byl poruszany lecz nie wszystko zostalo wyjasnione

 

po podbiciu parametrow renderu nadal wystepuja ziarna, moze to kwestia ustawienia swiatla lub materialu?

http://polw.w.interia.pl/v/scena%20testy.jpg

 

scena z tutkiem w ponizszym linku:

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_interior.htm

 

w 2 scenie jest lepiej ale tez sie renderuja smiecie

http://polw.w.interia.pl/v/k.jpg

 

jakie wartosci powinny byc rozsadne dla tych scen?( w tej chwili czasy renderow podskoczyly 3 krotnie)

 

pozatym na stronie nie sa podane czasy z Global subdivs multiplier,

chyba ze parametr ten zostal przydzielony bezposrednio do swiatel i materialow w scenie a w glownych ustawieniach wynosi 1 (albo zle cos zrozumialem) :

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_qmc.htm

 

a path sampler - ma jakies znaczenie?

 

ustawienia dla vray 1.5rc3

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj może z takimi ustawieniami, wybacz, ale są do VRay'a 1.46, ale powinieneś dać radę.

 

2002610322996304850_rs.jpg

 

2002691678335564242_rs.jpg

 

Poza tym, dużo zależy jak sam zauważyłeś, od ustawienia świateł (VRay Shadow Par. --> subdivids) jak i od ustawień materiałów, szczególnie tych, które coś odbijają (--> subdivids). Dodatkowo samo niedoświetlenie sceny ujemnie wpłynie na jakość renderingu. Co więcej, ustawienia, które zaprezentowałeś pokazują, że choćby Preset dla Irradiance mapy jest na poziomie Low, więc i się nie dziw, że masz słabą jakość.

Czas niestety wydłużał się będzie proporcjonalnie do coraz to lepszej jakości renderingu, coś kosztem czegoś;)

Możesz też podbić Min. samples i Global subdivs multiplier (tutaj nie szaleć) dla rQMC Sampler.

Powodzenia;)

 

PS. Co do podanych przeze mnie ustawień, jeśli ktoś ma jakieś uwagi to chętnie posłucham i będę wdzięczny;)

Link to comment
Share on other sites

Czas niestety jest tutaj długi. Im lepsza jakość, tym dłuższy będzie czas. Zauważ, że tam, gdzie uzyskiwałeś najkrótsze 'timingi' kuleje AA, krawędzie masz poszarpane (klamka od okna, szczeliny przy szafkach). Zajrzyj do działu Light Contest, tam możesz też dużo podpatrzyć. Pozdrawiam!;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy