3dsmaxman Napisano 12 Styczeń 2007 Napisano 12 Styczeń 2007 Witam :) W ramach małego przerywnika postanowiłem zacząć robić scenę, do której zainspirował mnie skan z niemiekciego śpiewnika żołnierskiego. Chodzi o piosenkę Lili Marleen. Oto on: Oczywiście nie obejdzie się bez modyfikacji - postaram się zrobić scenę nocną oraz wstawić do niej latarnię. Jak narazie mam prawie wymodelowany dzwon hełmu (miał być Stahlhelm M35 używany przez wojska lądowe, a wyszła hybryda - M35 i M42 używanego przez Waffen-SS).
czarodziej3D Napisano 12 Styczeń 2007 Napisano 12 Styczeń 2007 Ambitna scenka. Źle rozłożyłeś siatkę na chemię i powstają przez to nie potrzebne odkształcenia.
3dsmaxman Napisano 12 Styczeń 2007 Autor Napisano 12 Styczeń 2007 Źle rozłożyłeś siatkę na chemię Ee... szczerze mówiąc nie znam się jeszcze zbytnio na slangu. Co to oznacza?
mkk3a Napisano 12 Styczeń 2007 Napisano 12 Styczeń 2007 fajne klimaty, jedne z moich ulubionych, trzymam kciuki :) ale wątek masz źle nazwany. Albo napisz grossen albo großen, bo grosen sie nawet inaczej czyta. jak cos to ß mozna wpisac przy pomocy alt+225 (na numerycznej oczywiscie) Ee... szczerze mówiąc nie znam się jeszcze zbytnio na slangu. Co to oznacza? szczerze mowiac, mysle ze oznacza to ni mniej ni wiecej co "na hełmie" tylko literowka i bład ortograficzny sie pojawiły :P
FF Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 Zapewne chodzi chodzi o hełm:P I racja bo taki sam rezultat mozna bylo uzyskać przy o wiele prostszej siatce. Tez kiedyś robiłem hełm niemiecki, prosta siatka a efekt wydaje mi sie dobry: Pozdrawiam!
3dsmaxman Napisano 13 Styczeń 2007 Autor Napisano 13 Styczeń 2007 Super! Dzięki za model poglądowy. To moja druga większa praca, a pierwsza z wykorzystaniem MeshSmooth... Brak mi doświadczenia, dlatego wszelka pomoc mile widziana... W sumie to... zapomniałem, że będę używał MS! ;p PS. Nie pamiętam już dokładnie - powiecie mi, jak się renderuje siatkę modelu?
mkk3a Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 jesli vray no to w diffuse wybierz mape vrayedge i zmien kolor na czarny. bedzie ladnie wygladac
3dsmaxman Napisano 13 Styczeń 2007 Autor Napisano 13 Styczeń 2007 Używam mentalray. Tzn. dopiero zaczynam, muszę jeszcze sporo poczytać o jego ustawieniach i materiałach. Trochę poprawiłem siatkę:
Badyl Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 czesc, staraj sie unikac trojkatow w siatce :) pozdropowodzenia :)
Hynol Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 Powalcz jeszcze z kształtem. "Daszek" jest zbyt ostry. Niepotrzebnie dałeś tam dwie kolumny poligonów. Sam hełm idzie za mocno w góre. Ściągnij referki może. No i to co mówi Badyl - zwalczaj triangle.
czarodziej3D Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 Jak widze jak się "męczysz" z modelowaniem jakimś tam MeshSmooth nie mówiąc już o renderingu i tym paskudnym oknie materiałów to się ciesze że z 3DSMAX nie korzystam :) Od dzieciństwa jakoś podświadomie broniłem się rękami i nogami przed tym programem, nawet nie wiem czemu tak po prostu ale dziś się ciesze z tego :) - chyba jakiś Aniołek nade mną czuwa.
DarkStar Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 Max fajny jest! Jak ostatnio próbowałem się na Cinemę przesiąść to po kilku godzinach prób zrobienia czegokolwiek poza boxem dałem sobie spokój. Max rządzi! Choć może to tylko kwestia przyzwyczajenia... A co do scenki: Materiałami na razie się nie martw a popracuj nad modelingiem. W siatce masz sporo trójkątów, które napsują ci potem sporo krwi więc postaraj się ich unikać jak ognia. Hełm niczego sobie, ale siatka taka trochę paskudna i moim skromnym zdaniem za gęsta. W zaznaczonym miejscy wręcz paskudna i napsuje ci sporo krwi przy teksturowaniu. Wydaje mi się że modelowałeś od razu cały hełm. Spróbuj wymodelować połowę potem nałożyć modyfikator mirror a po skończonej robicie scalić w jednego mescha. Pozdrawiam
czarodziej3D Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 Max fajny jest! Jak ostatnio próbowałem się na Cinemę przesiąść to po kilku godzinach prób zrobienia czegokolwiek poza boxem dałem sobie spokój. Max rządzi! Choć może to tylko kwestia przyzwyczajenia... Też miałem nieprzyjemność bawić się w C4D i uważam że badziewie. Ja tam jestem zwolennikiem XSI ale nie żadnym fanatykiem.
FF Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 Po co robić jakieś mirrory jak można semetry? Trzeba tylko pamiętać żeby końcowe vertexy były dokładnie na linii odbicia lustrzanego bo potem sie właśnie trójkąty robią. Powodzenia!
DarkStar Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 Mirror pozwala właśnie tego uniknąć tego uniknąć. Dlatego osobiście wolę go używać :)
DonJakub Napisano 13 Styczeń 2007 Napisano 13 Styczeń 2007 No widze ze mam konkuręta :D fakt ze ja tylko robie sam hełm niemiecki ale tak ciagle po głowie mi chodzi zrobienie niemca ahhh. Looknij na moj helm http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34279 nie pokazalem tam siatki ale bede musiał robic wszystko od nowa gdyz mojej siatki było wiecej niz u Ciebie. Najprosciej to wez sobie jakąś kule z mała ilościa siatki i zacznij modelowac po czym wez mesh smootha i gotowe. Ja robilem swoj pierwszy helm w ok 1 dzien a teraz zorbie w 15 min. P.S dzisiaj kupiiłem orygianlny hełmik wiec teraz nie bede miał zupełnie problemów :D Pozdro i powodzenia !
3dsmaxman Napisano 13 Styczeń 2007 Autor Napisano 13 Styczeń 2007 Heh, spoko, aż takim noobie nie jestem - bawię się maxem już 2,5 roku i przeczytałem dwa podręczniki. Brakuje mi tylko trochę praktyki. 1) Materiałów refernecyjnych mi nie brakuje. Miałem tylko drobne problemy, bo jak już wspomniałem początkowo nie miałem referek M35, tylko M42. A modele te różnią się m.in. "ostrością" daszka. 2) Poprawiłem siatkę, są już tylko 4 trójkąty, których nie pozbędę się za żadne skarby... :p 3) Siatka IMHO jest teraz w sam raz: 250 face/128 poly 4) Ten hełm powstał z boxa. Jak mam widok z boku, od przodu/tyłu i od góry, to wolę zaczynać model od prostopadłościanu. Może to jakaś dewiacja, ale mi z tym dobrze :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się