Napisano 14 Styczeń 200718 l Witam wszystkich. Mam następujący problem: zrobiłem bardzo prostą scenę (widoczną na dole) w której znajdują się tylko płaszczyzna, kula, i tuba. Chciałem aby w kuli odbijało się również tło. Dodałem jako tło (GI env. i reflec./refrac.) w ustawieniach Vraya mapę hdri (dokładnie nie wiem o co z tym chodzi ale słyszałem ze tak powinno być:) no i wyszło tak dziwnie jakoś. Mapę hdri wziąłem ze zbiorów max3d (cami.hdr).
Napisano 14 Styczeń 200718 l w sumie fajnie wyszedł ten tube z caustyką:D HDRI ściągnij sobie jakieś kolorowe i w opcjach vraylighta odznacz visible. w materiale kulki wiecej sampli i reflection wiecej, jaśniejszy kolor w slocie reflection i mniejszy gl;ossy
Napisano 14 Styczeń 200718 l Autor Zrobiłem to co napisałeś, ale efekt jest ten sam. Refleksy kuli są tylko jaśniejsze (po dodaniu jaśniejszego tła) no i ogólnie scena jaśniejsza jest. Niestety nadal tła w kuli nie widać. Nie umieszczam nowego zdjęcia bo rendering kosmicznie dlugo trwa a refleksy są identyczne.
Napisano 14 Styczeń 200718 l jakie masz mapowanie tego HDRI ? jeśli to mapa sferyczna lub cylindryczna musisz jeszcze oprócz samego wstawienia tej mapy nadać jej we właściwościach odpowiednie mapowanie evoirment
Napisano 14 Styczeń 200718 l Autor Tzn? Gdzie mam to ustawić? Może zaproponuj jakąś mape (wszystko jedno jaką) i ustawienia do niej. Chce się po prostu nauczyć jak się to robi.
Napisano 14 Styczeń 200718 l http://www.max3d.pl/HDRI/tg_probe01.zip w ustawieniach bitmap wybierasz mapowanie evoirment i spherical map
Napisano 14 Styczeń 200718 l http://evermotion.org/index.php?unfold=tutorials&unfold_tutorials=4#1.4 http://www.evermotion.org/free/49_VRayHDRI_map.zip
Napisano 14 Styczeń 200718 l Autor Super, zadziałało:) Tylko jedno pytanie: mam zdjęcie właściwe której chce wstawić jako tło. Z tym, że jest to zwykłe zdjęcie. Czy abym zobaczył odbicia w kuli musi to być mapa hdri?
Napisano 14 Styczeń 200718 l niekoniecznie, ale zdjęcie ustawione jako screen evoirment będzie jedynie narzucane na obiekt który coś dobija (efekt tak jak by prześwitywało). Aby efekt był zadowalający powinna być to mapa w wersji tzw. sferycznej lub cylindrycznej. Potestuj trochę, zrozumiesz o co chodzi.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto