Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

najprostsza metoda, bez używania plugów i innych cudów, z której sam często kożystam:

 

Tworzysz lofta w oparciu o 1 Spline definiujący ścieżkę ruchu oraz 2 będący przekrojem wstęgi. Wchodzisz potem w parametry lofta. Ustawiasz Skin na dość gęsty (czasami dobrze dodać modyfikator Normalize Spline do ścieżki aby zagęścić podziały w osi ruchu), w deformacjach Lofta wchodzisz w Scale i dodajesz dwa punkty. Ustawiasz im bardzo mocny skok.. tak aby twoja wstęga momentalnie się ucinała ze 100% grubości do 0%. Reszta to kwestia zkluczowania tych punktów w czasie aby uzyskać właściwe tempo rozwijania wstęgi.

 

Pozdrawiam

Napisano

Heh, Kris . Kiedyś też właśnie tak do tego podchodziłem, ale potem poznałem path deform. Tworzysz co chcesz (coś podłużnego, np cylinder), podpinasz pod ścieżkę i tylko wystarczy animować parametr percent. Efekt murowany a wykorzystywałem to przynajmniej 50 razy.

 

Pozdro

Napisano

Bardzo słusznie Dave :) Na szczęście nie zapomniałem o PathDeform. Technika jest faktycznie dużo szybsza, ale nie pozbawiona kilku czułych punktów. Jeśli robimy tak jak mówisz (animujemy parametr percent) to nie mamy zblokowanego punktu początkowego. Jeśli zanimujemy parametr 'Stretch' jest niby ok, ale zależy od ilości podziałów w naszym modelu. Im dalej w las tym obiek zaczyna się robić bardziej kanciaty bo ilość podziałów jest rozkładana na długość ścieżki. Czasami prawidłowe spasowanie modelu tak, aby poruszał się dokładnie po narysowanej ścieżce, może początkującemu użytkownikowi sprawić mały kłopot. No ale wiadomo - wszystko zależy jak leży. Są sytuacje gdzie loft lepiej się sprawdzi i są takie, gdzie PathDeform będzie niezastąpiony. Jak zwykle to bywa, w maxie da się jedną rzecz na kilka sposobów zrobić :) No a wybór już należeć będzie do 'smile_please'

 

Dzięki Dave za czujność! Jak zwykle z resztą :) Pozdrawiam!

Napisano

Czujny, bo czekam aż się rendery do dyplomu skończą to i czasu na przeglądanie forum sporo:)

31 koniec to mniej mnie tu będzie chyba. Znowu praca, animacje, wstęg i inne takie, ech

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności