smile_please Napisano 16 Styczeń 2007 Share Napisano 16 Styczeń 2007 Witam, Jak zrobić efekt "pędzącej wstęgi" - coś takiego jak się pojawia w drugiej sekundzie spotu www.shilodesign.com/shilo_new/assets/qt/shilo_nike_vick.mov (8MB). Pewnie można zrobić coś podobnego w After Effects, ale ja chcę w maxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 16 Styczeń 2007 Share Napisano 16 Styczeń 2007 najprostsza metoda, bez używania plugów i innych cudów, z której sam często kożystam: Tworzysz lofta w oparciu o 1 Spline definiujący ścieżkę ruchu oraz 2 będący przekrojem wstęgi. Wchodzisz potem w parametry lofta. Ustawiasz Skin na dość gęsty (czasami dobrze dodać modyfikator Normalize Spline do ścieżki aby zagęścić podziały w osi ruchu), w deformacjach Lofta wchodzisz w Scale i dodajesz dwa punkty. Ustawiasz im bardzo mocny skok.. tak aby twoja wstęga momentalnie się ucinała ze 100% grubości do 0%. Reszta to kwestia zkluczowania tych punktów w czasie aby uzyskać właściwe tempo rozwijania wstęgi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 16 Styczeń 2007 Share Napisano 16 Styczeń 2007 Heh, Kris . Kiedyś też właśnie tak do tego podchodziłem, ale potem poznałem path deform. Tworzysz co chcesz (coś podłużnego, np cylinder), podpinasz pod ścieżkę i tylko wystarczy animować parametr percent. Efekt murowany a wykorzystywałem to przynajmniej 50 razy. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 16 Styczeń 2007 Share Napisano 16 Styczeń 2007 Bardzo słusznie Dave :) Na szczęście nie zapomniałem o PathDeform. Technika jest faktycznie dużo szybsza, ale nie pozbawiona kilku czułych punktów. Jeśli robimy tak jak mówisz (animujemy parametr percent) to nie mamy zblokowanego punktu początkowego. Jeśli zanimujemy parametr 'Stretch' jest niby ok, ale zależy od ilości podziałów w naszym modelu. Im dalej w las tym obiek zaczyna się robić bardziej kanciaty bo ilość podziałów jest rozkładana na długość ścieżki. Czasami prawidłowe spasowanie modelu tak, aby poruszał się dokładnie po narysowanej ścieżce, może początkującemu użytkownikowi sprawić mały kłopot. No ale wiadomo - wszystko zależy jak leży. Są sytuacje gdzie loft lepiej się sprawdzi i są takie, gdzie PathDeform będzie niezastąpiony. Jak zwykle to bywa, w maxie da się jedną rzecz na kilka sposobów zrobić :) No a wybór już należeć będzie do 'smile_please' Dzięki Dave za czujność! Jak zwykle z resztą :) Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smile_please Napisano 16 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 16 Styczeń 2007 Bądź sobą, wybierz.... PathDeform bo na razie ta metoda mi wystarczy, ale z drugiej też na pewno skorzystam dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 16 Styczeń 2007 Share Napisano 16 Styczeń 2007 Czujny, bo czekam aż się rendery do dyplomu skończą to i czasu na przeglądanie forum sporo:) 31 koniec to mniej mnie tu będzie chyba. Znowu praca, animacje, wstęg i inne takie, ech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się