Jump to content

Problem z detach i zachowaniem kształtu


taba24
 Share

Recommended Posts

Witam!

mam problem gdy probuje oddzielic szybe(zaznaczona) od reszty (jak na rysunku) bo po nałożeniu (a raczej skopiowaniu modyfikatora meshsmooth z reszty i wklejeniu go na szybe ) szyba oddzielona nie zachowuje kształtu zewnetrznego reszty, widzialem w tutorialu samochodu ze tak mozna zrobic i obie czesci tak jakby przylegaja do siebie a u mnie jest wielki odstep.

Z gory dzieki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

gdybyś zchemferował cztery zewnętrzne wierzchołki pewnie by siętrochę polepszyło. Ogólnie dodawanie wygładzania na rozdzielonych elementach (niezbyt zagęszczonej siatki) zawsze da rozejście się krawędzi (tak poprostu działa meshsmoth).

Link to comment
Share on other sites

w edit poly jest tez meszsmut, tam kliknij, nei jako oddzielny modyfikator;

cage mozna przytrzymac, albo poprawic pozniej przeciagajac, ale najproscie to tak jak Bacry mowi, wzglednie dac pare outlinewo na krawedzi, wzglednie czegos podobne, extrude chcocby i tam sie nei zmieni...

Link to comment
Share on other sites

w meszsmucie jest chyba takie cus co trzyma krawedzie wg starej siatki, jak sie tnie model to sie to dzieje automatycznie...sprawdzam... po prostu trzyma sie automatycznie borderow, jak nei masz borderow tylko zawineity mesz to poleci smutem...

Link to comment
Share on other sites

Juz wiem jak to zrobic, Na rysunku widac ze robie detach z powierzchni na okolo ktorej jest jescze druga krawedz (obie sa efektem chamfera z jednego splajna ) wystarczy ze zrobie detach z polygonow ktore sa naokolo (i oczywiscie te 4 ktore wczesniej probowalem wyodrebnic) a powstaly obiekt bedzie dokladne przylegał do reszty nawet po zastosowaniu mesza

Dzieki za pomoc mimo wszystko Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy