Axi0maT Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 Mam problem z materialami. Oto krotki przyklad. Postepuje zgodnie z tutorialem. Ma to on jednak do siebie ze zawsze na wstepie wczytuje sie jakies okreslone modele ktore sa juz przygotowane do obrobki. Pierwszy przyklad wprost z Tutoriala to Tutorial Rendering -> Using mental ray Shaders and Materials -> Using the Dielectric Material Shader. Postepuje zgodnie z tutorialem - wszystko dziala super i jest ok. Potem tworze sobie swoja wlasna nowa scene na ktorej umieszczam box'a. Teraz nadaje material - w tym celu otwieram Material Editor a stamtad przechodze do Material/Map Browser skad powinienem wybrac "mental ray". Niestety nie ma go tam. moge co prawda pokazac niekompatybilne materialy (i tam juz jest mental ray). Wybranie takiego materialu i przypisanie do modelu oczywiscie nic nie daje. Co zrobic aby moc uczynic ten szescian przezroczystym? Jakby tego bylo malo, uzywam oswietlenia rozproszonego (Skylight). Wszystko dziala ok, ale jak wstawiam skylight w pliku z tutoriala w ktorym opisywana jest przezroczystosc (patrz opis powyzej), to uzywanie tego oswietlenia nie przynosi zadnego rezultatu (zapadaja egipskie ciemnosci). Uzycie swiatla kierunkowego przynosi struge swiatla, ale ten skylight i tak nie dziala. Jesli ktos moze to prosze o pomoc w rozwiazaniu tego prostego problemu (tak przynajmniej mi sie wydaje, ze jest zalezne od jakiejs jednej opcji) Uzywam 3D Studio Max 7
piksar Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 a masz mentala ustawionego jako default renderer ?
Axi0maT Napisano 23 Styczeń 2007 Autor Napisano 23 Styczeń 2007 Niebardzo wiem o co chodzi. Moze jakas mala podpowiedz, gdzie tego wogole szukac i gdzie przestawic?
NV Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 Mam nadzieję że cie dobrze zrozumiałem ... Kliknij na zakładkę Rendering >> potem Render... >>>Wyświetli ci się okienko bierzesz Common Dajesz myszka na sam dół Klikasz zakładkę Assign Renderer i wybierasz Mental Ray. Mam nadzieję , ze o to chi chodzi... Pozdrawiam.
Axi0maT Napisano 6 Luty 2007 Autor Napisano 6 Luty 2007 Zgadza sie, o to chodzilo, Wielkie dzieki. I teraz druga czesc pytania: dlaczego teraz nie moge uzywac swiatel rozporoszonych (np. Skylight). Stawiam takie swiatlo i zapada ciemnosc. Przed wlaczeniem tej opcji Mental Ray w Assign Renderer, dawalo to swietne oswietlenie sceny. Teraz moge juz oswietlac tylko kierunkowymi :( Cos jeszcze musze zmienic?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się