Skocz do zawartości

Jak zrobić przekrój 3D przez budynek lub inny obiekt


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cliping plane w kamerze też działa jeżeli odpowiada Ci płaszczyzna prostopoadła do osi kamery. Jeżeli się nie myle w mentalu i vrayu jest shader przeznaczony specjalnie do odcinania renderingu geometrią. Od biedy mozna zawsze zrobić materiał gradientowy o ostrym przejściu i zmapować nim przezroczystość obiektu renderowanego w sposób jaki Ci odpowiada.

Napisano

Shogun dziekuje za przepis, ale szukam metody nie destruktywnej. Poza tym w budybku na 5 pieter ciezko usuwac niepotrzben poliginy za linią przekroju... W tym sęk.

 

Hynolu, A co do clip plane to mysle że to całkiem rozsądnie brzmi, gdyby nie potrzeba ujeć w aksonometrii... Mógłbyś bliżej określić na czym polega operacja gradientami?

Napisano

robisz dodatkowy kanal mapowania (uvw na innym kanale niz tekstury), i robisz sobie material mix, w ktorym mieszasz material obiektu i material niewidzialny a sposob mieszania okreslasz jako gradient z przejsciem bialy---------->bialy/czarny-------->czarny

przesuwajac to przejscie przesuwasz ciecie, obracajac mapowanie obracasz przejscie;

mozliwe sa kombinacje pod tytulem wyciananie dziur, a przy animacjach pojawianie sie obiektu czy hocby hologram (poszukaj tutku o robieniu 3dholo do star warsow)

Napisano

W panelu Create i zakładce Shapes -> Splines masz button Section. Ta funkcja zwraca przekrój z obiektu w postaci splajna. Jak narysujesz i ustawisz powierzchnię przektoju to klikasz Create Shape i gotowe.

Możesz zastosować też modyfikator Slice, działa przecież niedestrukcyjnie i najczęsciej daje dobre rezultaty. Tylko w stosie nad Slice wrzuć Cap Holes aby max automatycznie pozamykał otwarte bryły.

Napisano

Jest plugin go maxa który nazywa się "scalpel"..on wszystko załatwi. Ewentualnie możesz do tego co chcesz przekroić użyć modyfikator "symetry" nachylić tak gizmo żeby przecinało twój obiekt potem konwertujesz na "edit poly" i usuwasz odbicie bryły którą Ci zrobił "symetry" dajesz border i zaznaczasz krawędzie przecięcia i "cap" w edit poly - border...ostatniej metody nie próbowałem ale teraz mi wpadła do głowy - może się uda ..

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności