Napisano 26 Styczeń 200718 l A więc importuje model(polygony) z pliku 3ds który ma również texturki... Wszystko ok, ale texturki źle wyświela... i mam pytanie czy to jest kwestia ustawień programu, czy muszę od początku ustawiać texturki... (rozmieszczenie)??? teksturki ładuje(z pliku, format *.jpg) w taki sposób że jest tylko jej kolor, a nie widac szczegółów które nie są widoczne... zrobiłem testy na polygonach(cube) i przy włączonych opcjach: HIGH QUALITY RENDERING HARDWARE TEXTURING wszystko jest oki... ale przy imporcie lipa... help me!
Napisano 26 Styczeń 200718 l Nie znam specyfikacji formatu 3ds, ale możliwe, że ten format nie przechowuje informacji o współrzędnych UV.
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor tak sie składa że kolega zrobil test na innym programie Light Wave i okazało sie że jest oki... tylko jak importuje do maya to sie psuje... czy może mieć na to wpływ plugin?? wersja programu maya???
Napisano 26 Styczeń 200718 l nic sie nei psuje wszystko jest ok, uvw eksportuje si eoddzielnym plikiem o nazwie *.uvw w lightwave dziala przez czysty zbieg okolicznosci dzieki akurat pasujacemu eksporterowi (ktory w kazdym programie ma nieco inna specyfikacje) to ja juz tradycyjnie: gre robicie, taaa?
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor to ja juz tradycyjnie: gre robicie, taaa? robimy i się tego nie wstydzimy.... dla ciebie kawałek Peja - Co cie boli... ;)
Napisano 26 Styczeń 200718 l Nie wiem o co dokładnie chodzi, ale od siebie mogę powiedzieć, że formatu .dds nie powinno się już do niczego używać. Sam Autodesk go odradza. Między innymi dlatego, że nie może on przechowywać kilku współrzędnych UV dla pojedynczego wierzchołka geometrii.
Napisano 26 Styczeń 200718 l therealremi-a co ma format graficzny do uvw? dds przechowuje wiele fajnych informacji ale jedynie o pixelach :) nie obiektach; floo-chyba kawalek paja, ciastkiem rozumiem chciales poczestowac? edit: 3ds tez nic do tego nei ma, bo takie informacje przerzuca sie w plikach zewnetrznych...
Napisano 26 Styczeń 200718 l Zamiast 3ds możesz używać formatu Kaydary - FBX, który obecnie jest standardem wypierającym format obj, nie wspominając już o nieudanym 3ds'ie. Dzięki niemu możesz przezucać modele (nie tylko poly) z UV pomiędzy platformami.
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor floo-chyba kawalek paja, ciastkiem rozumiem chciales poczestowac? najmniej groźny ten co najgłośniej szczeka... a Ty q??? uważasz się za człowieka...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto