Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

A więc importuje model(polygony) z pliku 3ds który ma również texturki...

 

Wszystko ok, ale texturki źle wyświela...

 

i mam pytanie czy to jest kwestia ustawień programu, czy muszę od początku ustawiać texturki... (rozmieszczenie)???

 

teksturki ładuje(z pliku, format *.jpg) w taki sposób że jest tylko jej kolor, a nie widac szczegółów które nie są widoczne...

 

zrobiłem testy na polygonach(cube) i przy włączonych opcjach:

 

HIGH QUALITY RENDERING

HARDWARE TEXTURING

 

wszystko jest oki... ale przy imporcie lipa...

 

help me!

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie znam specyfikacji formatu 3ds, ale możliwe, że ten format nie przechowuje informacji o współrzędnych UV.

Napisano
  • Autor

tak sie składa że kolega zrobil test na innym programie Light Wave i okazało sie że jest oki... tylko jak importuje do maya to sie psuje...

 

czy może mieć na to wpływ plugin?? wersja programu maya???

Napisano

nic sie nei psuje wszystko jest ok, uvw eksportuje si eoddzielnym plikiem o nazwie *.uvw

 

w lightwave dziala przez czysty zbieg okolicznosci dzieki akurat pasujacemu eksporterowi (ktory w kazdym programie ma nieco inna specyfikacje)

 

to ja juz tradycyjnie:

 

gre robicie, taaa?

Napisano
  • Autor
to ja juz tradycyjnie:

 

gre robicie, taaa?

 

 

robimy i się tego nie wstydzimy....

 

dla ciebie kawałek Peja - Co cie boli... ;)

Napisano

Nie wiem o co dokładnie chodzi, ale od siebie mogę powiedzieć, że formatu .dds nie powinno się już do niczego używać. Sam Autodesk go odradza. Między innymi dlatego, że nie może on przechowywać kilku współrzędnych UV dla pojedynczego wierzchołka geometrii.

Napisano

therealremi-a co ma format graficzny do uvw? dds przechowuje wiele fajnych informacji ale jedynie o pixelach :) nie obiektach;

 

floo-chyba kawalek paja, ciastkiem rozumiem chciales poczestowac?

 

edit:

3ds tez nic do tego nei ma, bo takie informacje przerzuca sie w plikach zewnetrznych...

Napisano

Zamiast 3ds możesz używać formatu Kaydary - FBX, który obecnie jest standardem wypierającym format obj, nie wspominając już o nieudanym 3ds'ie.

Dzięki niemu możesz przezucać modele (nie tylko poly) z UV pomiędzy platformami.

Napisano
  • Autor

Dzięki Piotrek za pomoc... ;)

 

Pszczelarze trzymajmy się razem...

Napisano
  • Autor

 

floo-chyba kawalek paja, ciastkiem rozumiem chciales poczestowac?

 

 

 

najmniej groźny ten co najgłośniej szczeka... a Ty q??? uważasz się za człowieka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności