Skocz do zawartości

Tkaniny/ zasłony - modelowanie


sob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nadszedł czas aby podszkolić się w modelowaniu realistycznych zasłon i firan - ogólnie tkanin użytkowych. Nie podchodziłem do tematu - nie było czasu, a pośpiesznie wykonywane modele nie spełniły moich oczekiwań. Sprawę zarzuciłem.

 

Jeśli chodzi o teksturowanie to powinno być ok, ale modelowanie a szczególnie draperii itp.? Aż strach.

 

Chętnie podeprę się jakimiś materiałami, tutorialami, pluginami, itp. - bardzo proszę o wskazówki.

Trudno coś znaleźć na necie w tym temacie.

 

Z góry zaznaczam że użycie Reactora do symulacji fizyki tkaniny nie wchodzi w grę (ani pluginu "cloth") - używam 3dVIZ 2007 (nie ma fizyki). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

nie wiem na ile można modelować w viz, chyba viz jest głównie do renderowania? polymodelling tam jest?

 

jeśli jest, to pewnie będzie podobny do polymodellingu w maksie, więc może poszukaj jakichkolwiek tutków o modelowaniu do maksa, niekoniecznie draperie (będzie trudno znaleźć tutka o czymś tak konkretnym, ale w końcu technika modelowania przy wielu objektach jest taka sama)

 

jeśli już się modelować nauczysz, bądź już teraz to umiesz, to polecam tutek Klicka o draperiach:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29081

lub jak nie działa to

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29079

co prawda jest do innego programu, ale bardzo ładnie tam widać jak tworzyć siatkę i jak uzyskać efekt fałd.

 

a jeśli w vizie wogle nie ma polymodelingu, to może najlepiej do modelowania od razu przerzucić się na inny program.

(zależy rzecz jasna też od tego jakie dokładne chcesz mieć te firany, jeśli firanka ma prosto zwisać bez żadnych skomplikowanych fałd to oczywiście to co powiedzieli poprzednicy wystarczy w zupełności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na ile można modelować w viz, chyba viz jest głównie do renderowania? polymodelling tam jest?

 

VIZ to właściwie 3dsMAX tylko bez niektóych pluginów używanych do animacji postaci i ruchu zaawansowanego...

"Braki" można wymienić na palcach: reactor, biped, cząstki, videopost, morphing.

Reszta bez zmian (Mental też jest :)) Interface identyczny...

 

Cena 3 razy niższa.

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności