sob Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 Witam, Nadszedł czas aby podszkolić się w modelowaniu realistycznych zasłon i firan - ogólnie tkanin użytkowych. Nie podchodziłem do tematu - nie było czasu, a pośpiesznie wykonywane modele nie spełniły moich oczekiwań. Sprawę zarzuciłem. Jeśli chodzi o teksturowanie to powinno być ok, ale modelowanie a szczególnie draperii itp.? Aż strach. Chętnie podeprę się jakimiś materiałami, tutorialami, pluginami, itp. - bardzo proszę o wskazówki. Trudno coś znaleźć na necie w tym temacie. Z góry zaznaczam że użycie Reactora do symulacji fizyki tkaniny nie wchodzi w grę (ani pluginu "cloth") - używam 3dVIZ 2007 (nie ma fizyki). Pozdrawiam
Kub@ Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 modyfikatory noise i wave powinny wystarczyć chyba na początek, przy wave przesuwaj gizmo w różne kierunki żeby uzyskać niejednolite falowania.
maverick sheep Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 jesli chodzi o zaslony bez reaktora to pokombinuj cos takiego rysujesz linie falista linia prosta loft masz cos takiego jak blache falista :D convert to editable poly soft selekcjion i przesowasz ale zdecydowanie lepiej reactor:) pozdrawiam
Ania Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 nie wiem na ile można modelować w viz, chyba viz jest głównie do renderowania? polymodelling tam jest? jeśli jest, to pewnie będzie podobny do polymodellingu w maksie, więc może poszukaj jakichkolwiek tutków o modelowaniu do maksa, niekoniecznie draperie (będzie trudno znaleźć tutka o czymś tak konkretnym, ale w końcu technika modelowania przy wielu objektach jest taka sama) jeśli już się modelować nauczysz, bądź już teraz to umiesz, to polecam tutek Klicka o draperiach: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29081 lub jak nie działa to http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29079 co prawda jest do innego programu, ale bardzo ładnie tam widać jak tworzyć siatkę i jak uzyskać efekt fałd. a jeśli w vizie wogle nie ma polymodelingu, to może najlepiej do modelowania od razu przerzucić się na inny program. (zależy rzecz jasna też od tego jakie dokładne chcesz mieć te firany, jeśli firanka ma prosto zwisać bez żadnych skomplikowanych fałd to oczywiście to co powiedzieli poprzednicy wystarczy w zupełności)
sob Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Napisano 30 Styczeń 2007 nie wiem na ile można modelować w viz, chyba viz jest głównie do renderowania? polymodelling tam jest? VIZ to właściwie 3dsMAX tylko bez niektóych pluginów używanych do animacji postaci i ruchu zaawansowanego... "Braki" można wymienić na palcach: reactor, biped, cząstki, videopost, morphing. Reszta bez zmian (Mental też jest :)) Interface identyczny... Cena 3 razy niższa. Dzięki za pomoc
siwy Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 cena nie 3 razy niższa, tylko kosztuje troch ponad połowę pełnego maxa. A zasłony można wymodelować spline+extude+shell+poly modeling + ffd
sob Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Napisano 30 Styczeń 2007 cena nie 3 razy niższa, tylko kosztuje troch ponad połowę pełnego maxa. To zależy kto ile utargował przy zakupie :)) zostaje jeszcze kwestia VATu.
siwy Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 no racja, ja mówiłem o oficjalnych cenach: 3dmax 9 - 4250 euro , 3dviz 2007 - 2300 euro
sob Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Napisano 30 Styczeń 2007 No to widzę, że faktycznie warto się targować... :)) A nawet sądziłem, że oficjalna cena VIZA to 2.100 Euro. Dzięki za wskazówki,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się