Skocz do zawartości

Tkaniny/ zasłony - modelowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Nadszedł czas aby podszkolić się w modelowaniu realistycznych zasłon i firan - ogólnie tkanin użytkowych. Nie podchodziłem do tematu - nie było czasu, a pośpiesznie wykonywane modele nie spełniły moich oczekiwań. Sprawę zarzuciłem.

 

Jeśli chodzi o teksturowanie to powinno być ok, ale modelowanie a szczególnie draperii itp.? Aż strach.

 

Chętnie podeprę się jakimiś materiałami, tutorialami, pluginami, itp. - bardzo proszę o wskazówki.

Trudno coś znaleźć na necie w tym temacie.

 

Z góry zaznaczam że użycie Reactora do symulacji fizyki tkaniny nie wchodzi w grę (ani pluginu "cloth") - używam 3dVIZ 2007 (nie ma fizyki). Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

modyfikatory noise i wave powinny wystarczyć chyba na początek, przy wave przesuwaj gizmo w różne kierunki żeby uzyskać niejednolite falowania.

Napisano

jesli chodzi o zaslony bez reaktora to pokombinuj cos takiego rysujesz linie falista linia prosta loft masz cos takiego jak blache falista :D convert to editable poly soft selekcjion i przesowasz ale zdecydowanie lepiej reactor:)

pozdrawiam

Napisano

nie wiem na ile można modelować w viz, chyba viz jest głównie do renderowania? polymodelling tam jest?

 

jeśli jest, to pewnie będzie podobny do polymodellingu w maksie, więc może poszukaj jakichkolwiek tutków o modelowaniu do maksa, niekoniecznie draperie (będzie trudno znaleźć tutka o czymś tak konkretnym, ale w końcu technika modelowania przy wielu objektach jest taka sama)

 

jeśli już się modelować nauczysz, bądź już teraz to umiesz, to polecam tutek Klicka o draperiach:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29081

lub jak nie działa to

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29079

co prawda jest do innego programu, ale bardzo ładnie tam widać jak tworzyć siatkę i jak uzyskać efekt fałd.

 

a jeśli w vizie wogle nie ma polymodelingu, to może najlepiej do modelowania od razu przerzucić się na inny program.

(zależy rzecz jasna też od tego jakie dokładne chcesz mieć te firany, jeśli firanka ma prosto zwisać bez żadnych skomplikowanych fałd to oczywiście to co powiedzieli poprzednicy wystarczy w zupełności)

Napisano
nie wiem na ile można modelować w viz, chyba viz jest głównie do renderowania? polymodelling tam jest?

 

VIZ to właściwie 3dsMAX tylko bez niektóych pluginów używanych do animacji postaci i ruchu zaawansowanego...

"Braki" można wymienić na palcach: reactor, biped, cząstki, videopost, morphing.

Reszta bez zmian (Mental też jest :)) Interface identyczny...

 

Cena 3 razy niższa.

 

Dzięki za pomoc

Napisano

cena nie 3 razy niższa, tylko kosztuje troch ponad połowę pełnego maxa. A zasłony można wymodelować spline+extude+shell+poly modeling + ffd

Napisano
cena nie 3 razy niższa, tylko kosztuje troch ponad połowę pełnego maxa.

 

To zależy kto ile utargował przy zakupie :)) zostaje jeszcze kwestia VATu.

Napisano

No to widzę, że faktycznie warto się targować... :))

A nawet sądziłem, że oficjalna cena VIZA to 2.100 Euro.

 

Dzięki za wskazówki,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności