AGmakonts Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 Yo! Coś mnie natchnęło do spisania takich prostych zasad dla początkujących grafików. ------------------------------------------------- No to zaczynamy. Początkujący grafiku cóż jesteś narażony na błędy które sam popełniałem jak połowa jeśli nie wszyscy inni graficy. Przedstawie tu kilka zasad które mogą być przydatne na starcie. 1) Nie używaj materiałów z diffuse który ma nasycenie i jasność na 255, dawaj zawsze przynajmniej odrobine mniejsze wartości a na pewno render wyjdzie naturalniej. 2) Jesli używasz tekstur to staraj się żeby nie było na niej refleksów światła ani cieni (chyba ze sam je malujesz pod konkretną scene) bo raczej nie będą się zgadzały z oświetleniem w scenie. 3) Najlepiej uzywaj w programie fizycznych jednostek (metry, itp) to uchroni Cię przed złymi proporcjami. 4) Jeśli Twoje sceny to nie śliczne cukirkowate rendery studyjne staraj się uzywać jak największej ilości map osobna do diffuse, spectacular, bump itd.) to nada realizmu bo zróżnicuje obiekt pod kazdym względem bo prawda jest taka ze by stworzyć ideał musi byc on nie idealny a naturalny. 5) Przy mapowaniu obiektów uzywaj uvw map tylko przy prostrzych modelach i teksturach, gdy obiekty sa bardziej złozone niz standardowe piymitywy lub tekstura musi zachowac ciągłosc powinienes się zapoznać z modyfikatorem unwrap uvw i ręcznie mapowac cały obiekt. 6) Znajdź równowage w detalu modelowanym a na teksturze, im bardziej szczegółowy model tym lepiej ale sporo rzeczy da się zrobić na teksturze bumpem. 7) Kolejną ważną rzeczą w scenach zawierających brud itp jest interakcja obiektów np: zacieki, przebarwienia itp, temu etapowi poświęć sporo czasu bo świetne tekstury często ratują słaby obiek ale równiez świetny model moze być zniszczony przez słabe tekstury. 8) Nie rób za wszelką cene finalnego renderu takim jakiego go zaplanowałes pamiętaj ze wielki procent najlepszych prac to postprodukcja. 9) Staraj się renderowac do mozliwie sporych rozdzielczości bo to daje potem większe pole do manewru przy postprodukcji. 10) Bądź wytrwały, poświęć dużo czasu małym szczegółą jak jakies papierki, puszki, liście, dosłownie wszystko to jest męczące ale szalenie odsterylnia render. 11) Pamiętaj ze jedne ustawiania materiałów, światła i renderu zadko sprawdżą się w nastepnej scenie tak dobrze jak w poprzedniej więc warto poświęcic czas na dopieszczenie wszystkich parametrów. 12) Do testowania materiałów lub światła nie zmniejszaj dramatycznie jakości by zyskać na czasie tylko renderuj regionami wtedy trzymasz szybko w dobrej jakości podgląd danego elementu. 13) Używaj także zawsze rozmytych cieni, rozmycie moze być z pozoru tak małe ze niezauwazalne ale zawsze podniesie wiarygodnośc i estetyke bo nie znajdziesz w prawdziwym świece idealnie ostrych cieni na całej ich długości. 14) Nie sugeruj się opinią znajomych , rodziny i kogokolwiek kto się na tym nie zna Im się zawsze będzie podobać, o opinię zapytaj ludzi którzy mają z tym do czynienia - inaczej stoisz w miejscu. 15) modelując bryły zaokrąglaj brzegi chociażby funkją chamfer, w przyrodzie nie istnieje coś takiego jak idealny kant, podejdź do ścian lub mebli i przyjżyj się im dokładnie :) To samo można by powiedzieć o powierzchniach. 16) obserwuj rzeczywistość i zachowania materiałów na poszczególnych obiektach, potem o wiele prościej to przenieść do maksa niż ustawiać wszsystko na czuja. Porównaj jakie refleksy ma np kubek w scenie, a jakie ten postawiony przed tobą na biurku ( i nie wylej kawy tak jak ja) 17) Staraj się zawsze trzymać ustalonego z góry konceptu. Robienie czegoś z pamięci często nie wychodzi nawet najlepszym a co dopiero człowiekowi poznającemu nowy program czy uczącego się nowych metod. Szkicuj więc, maluj, zapisuj uwagi a twoja praca na pewno będzie lepsza. 18) Nigdy nie zrażaj się komentarzami innych grafików. Potrafią skutecznie wytykać nawet najmniejsze błędy i obrzydzić ci kontynuowanie pracy ale z perspektywy czasu te porady okazują się bezcenne w podnoszeniu swoich umiejętności. To narazie tyle. Pozdrawiam, AGmakonts 2
Kub@ Napisano 31 Styczeń 2007 Napisano 31 Styczeń 2007 brawo AGmakonts, uwagi naprawdę cenne :) nie wiem czy sam mogę coś dodać : - modelując bryły zaokrąglaj brzegi chociażby funkją chamfer, w przyrodzie nie istnieje coś takiego jak idealny kant, podejdź do ścian lub mebli i przyjżyj się im dokładnie :) To samo można by powiedzieć o powierzchniach. - obserwuj rzeczywistość i zachowania materiałów na poszczególnych obiektach, potem o wiele prościej to przenieść do maksa niż ustawiać wszsystko na czuja. Porównaj jakie refleksy ma np kubek w scenie, a jakie ten postawiony przed tobą na biurku ( i nie wylej kawy tak jak ja)
chveti Napisano 31 Styczeń 2007 Napisano 31 Styczeń 2007 -Nie sugeruj się opinią znajomych , rodziny i kogokolwiek kto się na tym nie zna Im się zawsze będzie podobać, o opinię zapytaj ludzi którzy mają z tym do czynienia - inaczej stoisz w miejscu.
tweety Napisano 31 Styczeń 2007 Napisano 31 Styczeń 2007 - Staraj się zawsze trzymać ustalonego z góry konceptu. Robienie czegoś z pamięci często nie wychodzi nawet najlepszym a co dopiero człowiekowi poznającemu nowy program czy uczącego się nowych metod. Szkicuj więc, maluj, zapisuj uwagi a twoja praca na pewno będzie lepsza. - Nigdy nie zrażaj się komentarzami innych grafików. Potrafią skutecznie wytykać nawet najmniejsze błędy i obrzydzić ci kontynuowanie pracy ale z perspektywy czasu te porady okazują się bezcenne w podnoszeniu swoich umiejętności. tyle mojego. dobry pomysł AG :)
peterr Napisano 2 Luty 2007 Napisano 2 Luty 2007 od siebie bym dodał: -nie zaczynaj od zbrusha:P -czytaj i oglądaj wszystko o grafice co Ci wpadnie w ręce -jak najszybciej opanuj skróty klawiszowe [niedawno odkryłem jak bardzo to przyspiesza prace..] fajny wątek:P
tweety Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale http://www.max3d.pl/show.php?id=podstawy
kamil.ochel Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 ode mnie - Nie zaczynaj kilku(nastu) projektów naraz, bo prawie regułą jest że żadnego nie skończysz; dopracowanie i doprowadzenie do końca jednego choćby z pozoru prostego projektu da Ci satysfakcję której nie doznasz ginąc w natłoku roboty przy ich większej ilości edit: dobra zrobiłem to pomogłem odkopać wątek sprzed baaardzo dawna! wiem bedziecie mi teraz wlepiac ostrzezenia repy i tak dalej. ale mimo tego ze watek jest tak stary jest bardzo pomocny, wiec Moderatozy respektujcie to. Więcej takich tematów!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się